uitschakelen terugbladeren in form

Status
Niet open voor verdere reacties.

VennaS

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2016
Berichten
19
Hoi allen

Is er een manier om ervoor te zorgen dat een gebruiker in een Formulier NIET naar het vorige record kan gaan dmv de pijltjes onderaan?
Ik heb namelijk een Formulier dat alleen moet dienen om nieuwe records toe te voegen zonder dat de reeds ingevulde records gewijzigd kunnen worden. Wanneer het geopend wordt staat het al automatisch op (new) en ik heb ook een knop waarmee de gebruiker de ingevulde data kan opslaan en naar het volgende (new) record kan gaan.


Bedankt!
 
hallo VennaS,
bij de formuliereigenschappen ---> Gegevensinvoer op Ja zetten
 
En je hebt logischerwijze dan een tweede gelijkaardig formulier waarin de gebruiker dan de data kan raadplegen en wijzigen zeker? Waarom niet van die twee aparte formulier één maken en door middel van een knop "new" bv bepalen dat de gebruiker een nieuwe record toevoegt? Je zet gewoon de volgende code onder de knop
Code:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
Je kan ook tevens kiezen bij het openen van het formulier of je het formulier direct in toevoegmodus zet, zie dit draadje maar ik zou dat persoonlijk niet doen.
 
Bij de eigenschappen van je formulier kan je bij recordkiezers de pijltjes 'uitzetten'.
 
Maar dan blijven de sneltoetsen gewoon werken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan