• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unieke waarden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jajajajanneke

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
58
hallo,

zie bijgevoegd sheet. sommige data in kolom A B en C komen overeen. nu wil van ik de regels waarin de data in kolommen ABC gelijk is (op rij-niveau) een optelling hebben van data in kolom D. Daarbij komt dat er nog meer data is. deze data hoort bij de debiteurnummers. ik denk dat het misschien wel te doen is met een formule als bijvoorbeeld 'som.als' maar ik kom er niet uit!
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt.

groetjes,
Janneke

p.s. het bestand waar ik het uiteindelijk voor nodig heb bevat zo'n 1600 rijen en zo'n 20 kolommen.... dus handmatig lijkt me geen optie
 

Bijlagen

  • uniek optellen.xls
    32,5 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Lijkt dit er een beetje op?
 

Bijlagen

  • 11-01-10 uniek optellen(1).xls
    34,5 KB · Weergaven: 41
Waarom niet met een somproduct? Dan zie je direct de som, en hoeven de rijen ook niet aaneengesloten te zijn.


Laat eens wat zien @Paul. :D

Ik dacht even aan @popipipo zijn onderschrift.
 
Ik dacht aan zoiets...
 

Bijlagen

  • uniek optellen babo.xls
    37,5 KB · Weergaven: 47
Ik dacht even aan @popipipo zijn onderschrift.
Ik moest ff kijken welke zijn onderschrift ook alweer was.....maar die is zeker herkenbaar. Komt regelmatig voor, zeker als het wat later op de avond is.:p
 
Omdat mijn naam valt voel ik mij verplicht om te reageren.
Eerst de kolommen (a,b en c) sorteren
Daarna somprodukt.
 

Bijlagen

  • Uniek optellen_1.xls
    37,5 KB · Weergaven: 41
Ik moest ff kijken welke zijn onderschrift ook alweer was.....maar die is zeker herkenbaar. Komt regelmatig voor, zeker als het wat later op de avond is.:p


En daar is je onderschrift. :D:D:D:thumb:
 
wauw, wat een snelle reacties allemaal en ook bruikbaar!
ik ga voor de manier van babo want daarvoor doet de sortering er niet toe!
Helemaal geweldig mensen!

Ik heb nog een vraagje over draaitabellen maar daar zal ik even een nieuwe vraag voor aanmaken.

Nogmaals: helemaal top!
 
Ik heb de sortering er ingezet om er zeker van de te zijn dat alle gelijke waarden onder elkaar staan.
Zou bv 'roger' ergens onder in ook nog met een aantal van 4 staan dan zie boven in 3 x 'roger' staan met een totaal vlgns de formule van 20 maar de drie opgeteld zijn dan maar 16.
Dit kan dan vraagtekens oproepen.
Bovendien heb ik voor elke unieke combinatie maar 1 getal opgenomen in de kolom.
Dit zijn de 2 kleine verschillen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan