• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unieke waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernie6

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
61
Beste

in bijlage staat er een bestand waarbij in de kolommen A een aantal namen staan die er al dan niet meermaals voorkomen; in kolom B staan voor die personen bedragen;
nu vraag ik mij af als ik op een of andere manier een formule kan gebruiken om het resultaat te bekomen zoals u ziet in kolommen E en F; in kolom E komt iedere naam maar 1 keer voor en in de kolom ernaast wordt dan de som gemaakt van de bedragen die naast zijn naam staan (kolom B); ik weet wel dat dit realiseerbaar is met een macro en ik ken ook wel de functie SOM.ALS maar mijn probleem is dat wat er voorkomt in kolommen E en F zonder tussenkomst van de gebruiker moet gerealiseerd kunnen worden; zou dit middels een functie (of geneste functies) mogelijk zijn? Het is uiteindelijk de bedoeling om een geautomatiseerde grafiek te maken van wat er staat in kolommen E en F

Met dank
 

Bijlagen

  • unieke waarden.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 17
Waarom geen draaitabel?
 

Bijlagen

  • unieke waarden.xlsx
    15 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
inderdaad, ik had er niet aan gedacht; goede oplossing voor mij

dank u
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan