Update een Continuous Form

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonzalioz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Berichten
3
Ola,

Ik ben momenteel bezig aan een documentatiesysteem in access waarin gegevens van klanten worden bijgehouden. Ik heb nu:

Één continuous formulier met hierin op een rij bijvoorbeeld alle computers die de klant heeft staan.

Dan heb ik dat continuous formulier een SubFormulier met hierin de mogelijkheid tot het toevoegen van bijvoorbeeld een nieuwe computer.

Het probleem is nu als iemand gegevens invult in dat subformulier om een nieuwe computer toe te voegen komt deze niet automatisch erbij in het continuous formulier. Ik moet eerst het formulier helemaal afsluiten en opnieuw starten op de zojuist toegevoegde record/computer dus, erbij te kunnen zien staan.

Ik heb al geprobeerd gebruik te maken van de refresh form functie maar dit wil niet werken.

Heeft iemand enig idee hoe ik het nieuwe toegevoegde record meteen kan zien zonder eerst het formulier te sluiten en weer te openen?

In iedergeval alvast bedankt.

Nog een screenshot voor de duidelijkheid:
 
Laatst bewerkt:
Afterinsert

JE kunt hiervoor de gebeurtenis na invoegen op het subformulier gebruiken. Verwijs vervolgens naar het hoofdformulier met parent. Het zou dan zoiets kunnen worden:
Code:
Private Sub Form_AfterInsert()
      Me.Parent.Requery
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan