Upgrade advies a.u.b

Status
Niet open voor verdere reacties.

donstrijb999

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
Berichten
60
De 7770 heeft geen PCI-e 3.0 NODIG, en werkt prima op PCi-e 2.0.
Het enige voordel van 3.0 is de hogere bandbreedte en daar komt de 7770 bij 2.0 ook nog lang niet aan.

Ik kan dat bestand op Skydrive btw niet openen, ik krijg wel een open dialoog maar daarna gebeurt er niks, kan je anders hier even posten welk moederbord, processor en geheugen je hebt.
Verder is het bij één 7770 niet erg belangrijk, maar mocht je Crossfire willen doen (Twee videokaarten aan elkaar koppelen) dan is het ook handig te controleren of je voeding dat aan kan.
 
Moederboard: asus sabertooth p67
CPU: intel i7 2600k
geheugen: 16gb ram ddr3 1333mhz, corsair vengeance als ik het goed herinner
 
Pfoe...
Ronduit zonde om dat aan de kant te gooien voor de Z77.
Je voorkeur voor Sabertooth komt me wel erg bekend voor, de Sabertooth 990FX (AMD) vind ik tot nu toe de beste die ik heb gehad.
Maar ook die is PCI-e 2.0, en daar had ik enkele weken twee Sapphire 7770 PCI-e 3.0 kaarten op.
Totdat ik ze omruilde voor de HD 6870 in Crossfire aangezien die iets hogere prestaties heeft.

Maar, met die P67 is een 770 geen enkel probleem.
Heb je de videokaart al?


BTW: Ik betwijfel of je tussen de 2600K en de i7 3770K enig verschil merkt, possitief of negatief...
Wat je misschien wel kan upgraden is je werkgeheugen, mocht je willen overclocken, iets wat met een xxxxK model van intel (2600K/3770K) heel goed kan.

De Ivy bridge (3770K) is volgens reviews echter meer gericht op stroombesparing en overclockt minder goed als de 2600K, maar hierover en het meest geschikte geheugen kan misschien iemand van hier die overclockt een zeker antwoord geven.
 
Laatst bewerkt:
ja ik ben toen voor 1333mhz geheugen gegaan omdat er dit op de intel site staat voor mijn cpu:
Memory Specifications
Max Memory Size (dependent on memory type)
32 GB
Memory Types
DDR3-1066/1333
# of Memory Channels
2
Max Memory Bandwidth
21 GB/s
ECC Memory Supported
No
 
Pfoe...
Ronduit zonde om dat aan de kant te gooien voor de Z77.
Je voorkeur voor Sabertooth komt me wel erg bekend voor, de Sabertooth 990FX (AMD) vind ik tot nu toe de beste die ik heb gehad.
Maar ook die is PCI-e 2.0, en daar had ik enkele weken twee Sapphire 7770 PCI-e 3.0 kaarten op.
Totdat ik ze omruilde voor de HD 6870 in Crossfire aangezien die iets hogere prestaties heeft.

Maar, met die P67 is een 770 geen enkel probleem.
Heb je de videokaart al?


BTW: Ik betwijfel of je tussen de 2600K en de i7 3770K enig verschil merkt, possitief of negatief...
Wat je misschien wel kan upgraden is je werkgeheugen, mocht je willen overclocken, iets wat met een xxxxK model van intel (2600K/3770K) heel goed kan.

De Ivy bridge (3770K) is volgens reviews echter meer gericht op stroombesparing en overclockt minder goed als de 2600K, maar hierover en het meest geschikte geheugen kan misschien iemand van hier die overclockt een zeker antwoord geven.

verschil tijdens gamen tussen die 2 processors is er niet zelfs niet tussen een i5 2500k / i7 2600k en i5 3570k / i7 3770k

verder is PCI-E backwards compatible PCI-e 3.o videokaarten werken dus prima op een 2.0 sleuf ook andersom en er zal geen prestatie verlies zijn

ik weet niet wat je doel is maar als dit gaming is dan heb je eerder een krachtige videokaart nodig dan een i7 processor
 
de HD6770 is een instap game kaart kan games prima op medium aan maar als je beter wilt dan moet je meer in de richting van een GTX660 TI 2GB of HD7950 2GB kaart

de HD7770 is amper beter dan een HD6770

gtx660 ti en de HD7950
 
Laatst bewerkt:
ja kijk ik wil idd een goede game kaart. ik had voor de hd6770 de his h5770 iceq5. had ze eerst nog samen in crossfire draaien met de hd6770 als main kaart maar merkte geen verschil en game preformance. en als ik een nieuwe kaart wil zit ik toch meer richting de 7000 series te kijken.
 
ga dan voor een HD7950 dan kun je games zoals BF3 in ieder geval zonder problemen op ultra spelen
 
zeer zeker niet!
het systeem wat je nu hebt kan de duurste kaartjes met gemak ondersteunen
 
ok bedankt voor het advies, da word dus even sparen xD efe 300 euro voor een kaartje. maarja dan heb je ook wat. nu aant proberen mijn hd5770 te verkopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan