Upgrade huidige phenom II x4

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
489
Hallo allemaal!

Op dit moment ben ik in het bezit van een phenom II x4 810. Nu begin ik toch te merken dat mijn cpu af en toe moeite begint te hebben met zowel games als surfen en andere zaken.
Daarom ben ik op zoek naar een cpu upgrade voor mijn huidige systeem.

Zou iemand een goede CPU en koeler weten voor mij? budget is rond de €400,- (inclusief eventueel nieuw moederbord) Geen voorkeur wat betreft intel of amd!

huidige systeem:
Amd phenom II x4 810
8gb ddr3 ram @1333
500 gb SSD
750 watt antec voeding
r9 280 3gb videokaart
ASRock 870iCafe R2.0


Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

met vriendelijke groet,
Drioras
 
Bedankt voor je reactie!

Bios update is waarschijnlijk niet nodig, aangezien ik dit al heb moeten doen bij aanschaf van de R9 280.

Valt de FX serie niet erg tegen in zijn prestaties kwa gaming? Omdat games maar een maximum aantal cores kunnen gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
als ik die resultaten zie dan is het besluit zo genomen :)

Zou ik eventueel wat lager uit kunnen komen met de prijs als ik het systeem zelf bij elkaar zoek op alternate? dus niet in een standaard upgrade pakket?
 
i5 4690K : € 242,42 bij Afuture ( vorige generatie Intel, socket 1150 ) )
i5 6600K : € 245 bij Afuture ( huidige generatie Intel, socket 1151 )
MSI Z97 Gaming 5 : € 143,90 bij Afuture ( socket 1150, ondersteund alleen DDR3 ram )
Asus Z170 Pro Gaming : € 152,80 bij Afuture ( socket 1151, ondersteund alleen DDR4 ram )
8 Gb DDR3 geheugen : rond de € 40
8 Gb DDR4 geheugen: rond de € 40

Al met al zijn de prijsverschillen dusdanig minimaal dat ik er niet over zou peinzen om een upgrade-kit te kopen die uit verouderde hardware is opgebouwd ( socket 1150 ), ik zou dan voor een socket 1151 configuratie gaan...:thumb:
 
Welk los moederbord zouden jullie aanraden met de I5 6600K? Ik moet namelijk een optische audio uitgang op mijn moederbord hebben.
 
Die kost rond de € 148,--, dit opgeteld bij de € 245 voor de I5, zit je op € 393. Tel daarbij een tientje of 4 voor het geheugen op en je zit op € 433,--. Je schreef in bericht 1 dat je budget rond de € 400,-- is. Die € 433 is m.i. toch rond de € 400,-- of mis ik nu wat?

Kijk ook even hier.
 
Laatst bewerkt:
Oh mijn fout, sorry.

Dit is inderdaad goed binnen het budget.

Ik had zelf dit samengesteld.
https://www.alternate.nl/html/cart.html?
Is de ddr4 snelheid het waard in plaats van mijn huidige ddr3 ram? Anders dan laat ik deze ram modules zitten, of is een ddr4 moederbord niet compatibel met ddr3?

Waar vond jij de I5 voor €245 en het moederbord voor €148?
 
Laatst bewerkt:
Klik op klik in bericht 10 (4 euro duurder geworden) en Klik

De door jou geplaatste link levert weinig op. (Eigenlijk niets)
 
Laatst bewerkt:
Is de DDR4 snelheidwinst goed waarneembaar in vergelijking met DDR3?

en is het moederbord ook geschikt voor DDR3?
 
DDR4 borden zijn niet compatible met DDR3 modules ...
je krijgt dus een nieuw bord, nieuw RAM, nieuwe CPU en bijbehorende koeler ... als je overgaat naar de i5-6600K, kan je je oude moederbord compleet met geheugen en cpu verkopen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan