Upgrade systeem, 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clashback

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
41
Wat begon met de keuze voor een nieuw AMD moederbord in mijn vorige vraag, eindigde bij een Intel upgrade set bij Alternate. Ik heb nu het eea op het oog, maar weet niet zeker of dit alles goed bij elkaar gaat passen. Dus voordat ik tot kopen overga zijn alle tips, opmerking en/of wijzigingen van harte welkom :thumb:

Budget: max. 600 (nu kom ik op 568 euro uit). Mocht het echt, ECHT nodig zijn dan kan ik mijn financien oprekken tot 700, maar liever niet dus...

Doel: Vooral gaming. Maar ik hoef niet perse alles te kunnen draaien wat de komende jaren uit gaat komen, maar meer de games die ik de afgelopen jaren heb moeten missen :( Bijv.: STALKER, Bioshock, FarCry 2, Gears of War, Crysis, HL2 Episode 2, Mirror's Edge, Brothers In Arms Hell's Highway, Call of Duty 4, enz. enz (het meeste t/m 2008). Daarnaast ook Photoshop en Premiere, maar dat lukt ook op m'n laptop (Intel Centrino) dus dat geloof ik wel.
Hoe belangrijk is stilte: Onbelangrijk
Assemblage: zelf; 't is m'n eerste keer dus ik ben nog maagd :D
Besturingssysteem: Vista Home Premium 64bit
Andere software: Photoshop, Premiere, Office 2003

Randapparatuur:
De volgende onderdelen heb ik nu op het oog:
Upgradekit MSI P45 Neo3-FR + Intel Core 2 Duo E8500 + GeiL 4 GB DDR2-800
Cooler Master Centurion 5 miditower (+ 1x80 mm & 1x120 mm casefan)
OCZ StealthXstream 700W voeding
Windows Vista Home Premium 64bit

Dit heb ik al in huis:
XFX Geforce 8800GT Alpha Dog
HD 7200rpm SATA 650Gb
Cooler Master 460W voeding
DVD-RW combo (IDE)

Komend jaar komt dit er waarschijnlijk nog bij:
BluRay speler/brander
Extra harde schijf (SATA)
PCI firewire kaart (voor m'n camera)
Goede geluidskaart (weet nog niet welke)

En m'n huidige mobo is dood, dus ik kan niet echt wachten op de i5 en tevens ben ik niet vermogend genoeg voor de i7...

Conrete vragen:
- Is dit systeem wat? :) (om o.a. de bovengenoemde games redelijk lekker op het scherm te toveren)
- Kan ik bij 460W blijven of is 700W wel aan te raden? (waarschijnlijk ga ik de CPU wel overclocken)
- Hoe belangrijk is een antistatische werkomgeving of polsband eigenlijk bij het assembleren?
- Kan bijv. een Nvidia GTX 295 hier ook in of wordt de processor dan een zogenaamde bottleneck waardoor de videokaart niet goed presteert?
- Is het rendabeler om een bigtower te nemen ipv miditower? (ivm mogelijke videokaart upgrade, ooit)
 
Laatst bewerkt:
Conrete vragen:
- Is dit systeem wat? :) (om o.a. de bovengenoemde games redelijk lekker op het scherm te toveren)
- Kan ik bij 460W blijven of is 700W wel aan te raden? (waarschijnlijk ga ik de CPU wel overclocken)
- Hoe belangrijk is een antistatische werkomgeving of polsband eigenlijk bij het assembleren?
- Kan bijv. een Nvidia GTX 295 hier ook in of wordt de processor dan een zogenaamde bottleneck waardoor de videokaart niet goed presteert?
- Is het rendabeler om een bigtower te nemen ipv miditower? (ivm mogelijke videokaart upgrade, ooit)

1) In mijn ogen krijg je zo een prima systeem waarmee wat aan jouw eisen en wensen voldoet
2) Wellicht dat de 460W voeding net voldoet, maar ik zou kiezen voor de 700W ivm de toekomst
3) Een polsbandje is bij het assembleren goed genoeg, al heb ik het zelf nog nooit gebruikt
4) Er kan ook prima een GTX 295 in
5) Een bigtower is beslist niet nodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan