Upgrade systeem of toch nieuw systeem: heel graag jullie advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch nog iets: ik zit nu te kijken naar SATA6 HD's, maar het (inmiddels bestelde) mobo ondersteunt alleen SATA3. Is dit juist?

http://afuture.nl/productview.php?productID=1993999

of zijn SATA6 schijven backwards compatible naar SATA3, om maar een term op te gooien?

EDIT: las elders dit, dus gerustgesteld:

jullie halen 2 dingen door elkaar, SATA3 is de versie, en SATA600 is de doorvoersnelheid.
kortom SATA3=SATA600.

SATA 1.0 ( SATA 150 ) Bandbreedte 1500 Mbit/s Dataverkeer 150 MB/s
SATA 2.0 ( SATA 300 ) Bandbreedte 3000 Mbit/s Dataverkeer 300 MB/s
SATA 3.0 ( SATA 600 ) Bandbreedte 6000 Mbit/s Dataverkeer 600 MB/s
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even terug bij dit onderwerp, e.e.a. draait inmiddels als een zonnetje - maar toch nog een gerelateerde vraag.

M'n nieuwe monitor heeft blijkbaar alleen VGA en HDMI aansluiting.
Nu heeft de nVidiakaart een DVI-.. aansluiting, ik kan hem dus niet aansluiten. Of toch wel via een connector o.i.d.?

Las net dit, zeer belangrijk voor Adobe Première!

Zo is de selectie kaarten bij bijvoorbeeld Adobe Premiere zeer gering. Om maar te zwijgen over het feit dat je bij Adobe alleen kunt kiezen uit videokaarten van nVidia, omdat dit programma Cuda gebruikt, wat in de nVidia-stal is ontwikkeld (inmiddels is de broncode vrijgegeven, waardoor het binnenkort ook werkt met andere gpu’s).
 
Laatst bewerkt:
hdmi is vrijwel het zelfde als DVI je kan door middel van een adaptertje DVI naar HDMI omzetten
 
Dat zou mooi zijn! Waar kan ik zo'n geval bestellen?
 
Als je een Handyman in je woonplaats hebt, of een Euro-parts winkel, dan hebben die ze ook.
 
Heya Femke, K'nijn hier :-D
Ga morgen kijken, zit hier in winkelcentrum.
 
Hoi man, hoe is het met je? Ik hoop goed en alles wel.

Zorg er wel voor dat je de juiste neemt, dus je moet dus zeggen dat je videokaart een dvi heeft en je monitor een hdmi. (je hebt verschillende namelijk)
Ofschoon ik het heel raar vind dat je nwe, videokaart geen hdmi heeft.

dvi%20port.jpg


Ik zelf heb een monitor met dvi en een videokaart met hdmi.
Als je beiden hebt, dan loopt je gelijk ook via de hdmi. Maar heb je dvi en hdmi met dus een verloop dan lukt dat met het geluid dus niet. Daar heb ik last van en dus moet is toch aparte speakers gebruiken ipv de speakers in mijn monitor.
 
Alles goed hier hoor :-D
Leuk je weer ns te 'spreken'.

Monitor is nieuw, kaart had ik al.
Heb beide witte uitgangen, zal het morgen nog even goed bekijken.
Geluid gaat sowieso via 5.1.

Las dat met Premiere er 2-4 winst qua snelheid kan worden behaald, dus ik wil hem graag in het nieuwe systeem.
 
Als beide dvi hebben, dan hoef je geen verloop te kopen. Mijn videokaart heeft geen dvi dus ik moest wel een verloop voor aan mijn monitor hebben.

Lang geleden is het dat we elkaar "gesproken" hebben via de mail. Fijn te lezen dat het goed gaat.
 
Zeker, hoop met jou/jullie ook!

Monitor heeft geen dvi. Kon ik maar de videokaart puur voor Premiėre inzetten en gewoon het beeld op de monitor via de chip op het mobo.
Maar da's natuurlijk niet mogelijk :-D
 
Vanmorgen nog zitten lezen over DVI aansluitingen. Dat is inderdaad opletten.
Gelukkig zit er een DVI D aansluiting op de kaart, zodat analoog/digitaal hoge snelheid/hoge resolutie gerealiseerd kan worden.
Die aansluiting gebruikte ik nog niet (wel DVI I).

Naast Handyman hier ook Mediamarkt, maar 'ns even kijken. Kost al gauw wat centen, zag ik....
 
DVI-I is een DVI-D met de mogelijkheid tot DVI-A. Tenzij je een VGA-converter gebruikte was je vorige gebruik van DVI-I ook al DVI-D ;)

DVI-D kan dus juist geen analoog!
 
Geen punt hoor, alleen digitaal hier.

Wel een punt is dat er nergens een vga male/female is te vinden die op m'n andere comp/mobo past.
Wel zo'n kabel, maar dan stuit ik op 2 contraschroefpunten waardoor ik hem nóg niet kan aansluiten. Vreselijk...
is hier nu echt geen oplossing voor?
 
Welke heb je nu precies nodig?

Kijk hier eens: http://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_naar_dvi_kabel.html
Je hebt het in kabels, dus dat is ook makkelijker, hoef je niet met een verloop te werken.
Wel de juiste kiezen!
Hebben alles wat je maar kan bedenken. Heb daar meerdere keren iets besteld, keurige winkel.

Ik zelf heb trouwens ook nog zo'n ding liggen, maar weet niet of jij die kan gebruiken.

Edit: even gekeken, maar nee, daar heb je niets aan. Die ik heb is van vga naar dvi.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels gelukt! Kreeg verkeerde kabel mee. Heb voor bijna hetzelfde bedrag een basic videokaartje gekocht. Met HDMI en DVI, dus dat is ook weer fijn.
 
Mooi dat het gelukt is!
Ja, zie je......verkeerde kabel.......je moet echt goed weten wat je nodig hebt en dan kunnen ze zich nog vergissen in de winkel.
Videokaart met hdmi en dvi is altijd handig. Kan je alles via de hdmi doen.

Succes verder!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan