Upgraden hardeschijf laptop!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
503
Beste mensen,

Ik zou graag een ssd in mijn laptop willen plaatsen ik weet alleen niet of dat dit mogelijk is?

De specificaties van mijn laptop zijn:
Hp pavilion dv5 1160ed
het bestaat uit:
core duo 2 2.0ghz
9600gt
320gb hd 5400rpm
15.6'' screen (1220*800)

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is een ssd in mijn laptop te plaatsen en dan ook welke. Ik wil dit upgraden zodat mijn laptop toch iets of wat sneller word.

Groetjes,

Meer40
 
Afgezien even of het kan in de laptop:

Enig idee wat een SSD kost???
 
Ja, ik weet wat een ssd kost ik ben vrij actief op pc gebied.

Groetjes,

Meer40
 
Na even googelen past er een 2,5'' hardeschijf in met een SATA-150 interface.
 
Dus als ik een 2.5'' harddisk(ssd) erin stop met 150-sata komt het goed, maar hoger dan 150-sata zoals 300-sata kan toch ook?

Groetjes,

Yannick Nelemans
 
Dat weet ik niet precies. Zal je aan andere moeten vragen. Kijk anders zelf even of het SATA of IDE is door de hardeschijf eruit te halen. IDE is een brede aansluiting en SATA een kleine.
 
Ja, dat snap ik, maar als het sata-150 is kun je er dan ook sata-300 in stoppen?

groetjes,

Meer40
 
Ik heb de harddisk eruit gehaald en het is sata. Dus als je sata -150 hebt is sata-300 ook mogelijk als de ssd niet te snel is voor sata-150?

groetjes,

Meer40
 
Kun je beter je huidige harddisk in een externe behuizing zetten, ben je een stuk goedkoper uit.
 
Laatst bewerkt:
Vind u het de moeite waard om deze upgrade doen zal ik het bijv. goed merken. Mijn oude hd die ik dan in zo´n behuizing doe die is dan toch even snel als voorheen als ik de sata aansluiting gebruik?

Groetjes,

Meer40
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf geen ervaring met SSD, maar zou iets dergelijks nooit doen!

Zeker niet als ik lees dat je denkt, dat je er sneller/beter door gaat gamen op een laptop, want dat is beslist niet zo!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan