uren berekenen obv datum interval

Status
Niet open voor verdere reacties.

andycorp

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
Berichten
53
ik heb een tabel met lopende opdrachten. ik heb daarnaast een tabel met verlenging van lopende opdrachten.
nu wil ik in een union-query een kolom genereren die de uren van de maand geeft waarop van toepassing.
dat wil zeggen, als ik vandaag de query draai moet ie voor de lopende opdrachten het aantal uren voor de maand april geven(=160). daarnaast moet ie voor mei, juni enz. de uren geven (mei=168).
nu heb ik in het eerste stuk van de union de berekening ingegeven voor de huidige maand en in het twqeede stuk van de union dat voor de volgende maand.
naast het feit dat dit volgens mij veel makkelijker moet kunnen krijg ik data type error. ik heb alle betrokken velden bekeken en gelijk getrokken maar hij blijft maar komen.
gaarne hulp bij beide problemen. alvast veel dank

is er trouwens niet een soort debug tool voor SQL queries?
 
Ik waardeer het noeste typewerk in je query, maar jammer genoeg werkt-ie niet, omdat er een tabel ontbreekt (DKM). Dus ik kan niet controleren wat hij zou moeten doen... Maar het feit dat je er in geslaagd bent om een query te maken die ver over de helft van het maximale aantal tekens in een query komt (42200 van max 64000 tekens) is een applausje waard ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan