• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren tellen op zondagen/zaterdagen en als overuren boeken. formule aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandorCRX23

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
13
Hallo..
Ik heb een excel sheet (bijlage).
Daarbij bereken ik totale uren op een dag+overuren/tekorturen. zo zie ik hoeveel uur ik had moeten werken totaal per maand en hoeveel overuren/tekorturen er zijn.
Nu maak ik voor iedere maand alle dagen+datum in orde.
Als ik op zaterdag of zondag werk, dan geldt dit als overuren. Deze wil ik dus niet optellen bij totale uren, maar alleen bij overuren.
Ik moet de formule aanpassen zoals bij overuren is gemaakt: IF $A$5="Za" OR "Zo" Then "overuren" = D5-C5-E5 AND "totaal" = "" ELSE ""

Als er op een Za of Zo is gewerkt, dan moeten deze uren niet geteld worden bij totaal (kolom F), maar bij overuren (kolom G).

Hoe doe ik dit m.b.v. een formule?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 76
Totalen doordeweekse dagen:
Code:
=SOMPRODUCT((WEEKDAG(B4:B34;2)<=5)*(I4:I34="")*(F4:F34))
Totalen feestdagen:
Code:
=SOMPRODUCT((WEEKDAG(B4:B34;2)<=5)*(I4:I34<>"")*(F4:F34))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik krijg echter een foutmelding bij het ingeven van de formule...krijg ook niet de optie om hem te verbeteren of de formule laten checken.
Ik heb de engelse versie, dus somproduct en weekdag heb ik al vertaald..
Verder weet ik nu niet wat er mis mee is...:rolleyes:
 
Ik heb voor de volledigheid een bestand bijgevoegd met de formules.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Uren berekenen.xls
    39 KB · Weergaven: 97
Dit bestand geldt niet voor een maand, maar voor langer en voldoet volgens mij aan de je vraag. Het is gemaakt voor iemand anders op een ander forum.
 

Bijlagen

  • Uren MAAND 1(rdg).xlsm
    78,6 KB · Weergaven: 99
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan