• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenrooster maken en uren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kavh73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Berichten
2
Misschien al een gestelde vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden...

Ik maak een urenrooster/werkrooster

werknemer 1 werkt van 07:30 tot 17:00 uur, neemt 00:30 uur pauze, dan berekent Excel dat deze persoon 9 uur heeft gewerkt en zet dat neer als 09:00 uur, hoe kan ik dat omzetten naar 9 uur, zodat ik aan het eind van de week alle uren van de verschillende werknemers op een afdeling kan optellen?

Ik heb nauwelijks kennis van Access, dus een verwijzing daarnaartoe zal me niet helpen. Degenen die de roosters in moeten vullen hebben helemaal geen kennis van Excel of iets anders, dus het moet simpel in te vullen zijn.

Bedankt alvast voor een reactie.
 
Beste kavh73 ;)

Je kan dit oplossen door de celeigenschappen bij aangepast op u te zetten bij type.

Groetjes Danny. :thumb:
 
beste kavh73 , welkom op het forum , ik zal er een voorbeeldje bijdoen waar je misschien toch iets zal aan hebben .
 

Bijlagen

  • uur_werk.xls
    18 KB · Weergaven: 598
Laatst bewerkt:
Bedankt!

Hallo Daniël,

Superbedankt, hier kan ik wat mee! Ik ga het meteen toepassen in het rooster wat ik nu al heb.



beste kavh73 , welkom op het forum , ik zal er een voorbeeldje bijdoen waar je misschien toch iets zal aan hebben .
 
Beste kavh73 ;)

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Alhoewel de TS zeer tevreden is, kan het ook zonder een hulpcel (als je daar niet zo van houdt).
=D2/(1/24) enz.
 
Alhoewel de TS zeer tevreden is, kan het ook zonder een hulpcel (als je daar niet zo van houdt).
=D2/(1/24) enz.

@Harry;) het kan nog korter =D2*24 celeigenschappen op getal zetten :thumb:
 
Hoe heb ik die kunnen missen Daniël, :eek: (veelvuldig gebruikt)

Het ging vooral om een hulpcel te vermijden.
Maar je bent nog goed wakker. :thumb:
 
Hoe heb ik die kunnen missen Daniël, :eek: (veelvuldig gebruikt)

Het ging vooral om een hulpcel te vermijden.
Maar je bent nog goed wakker. :thumb:

Ik zit tot over mijn oren in de uren :p en schijven , nog een paar jaartjes en alles digitaal :p
heb er deze voormiddag ook al lapen opgegeven door 3 verschillende op 1 sheet te posten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan