Vaag Word-teken!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yass

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Berichten
75
Hey, ik heb een probleem, alle documenten die ik open staat nu achter elke zin een vaag teken en aparte stippen tussen elk woord.

Ook als ik iets nieuws typ krijg ik het.
Zie hier een voorbeeld:
vaagdy2.jpg



Iemand een idee hoe ik dit kan weghalen? Ben namelijk bezig met een belangrijk verslag!

Bvd,
Yass
 
Laatst bewerkt:
Lol, zoek maar eens op je werkbalk, daar staat een soortgelijk teken. 1x aanklikken en je bent er weer vanaf.
Jij hebt in het verleden vast niet met Word Perfect gewerkt............... ;) :D

Die "stippen" zijn spaties en het "vage" teken is een Hard Regel Einde (Return)

Wees niet bang, ze worden niet uitgeprint, tenzij je dat hebt aangegeven maar dan moet je vrij diep in Word gaan wroeten om die mogelijkheid te activeren.
 
Laatst bewerkt:
Zie ook de bijlage.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 81
Aaaaaaaah heeeeeel erg bedankt haha:p En nee neit mee gewerkt, maar waar is deze optie nuttig voor, weet jij dat?
 
Ja, vandaar mijn vraag aan jou of je met Word Perfect hebt gewerkt.

Old WP gebruikers (waarvan ik er een ben ;) :D ) zagen in het "onderwaterscherm" van Word Perfect soortgelijke tekens. Zo kon je vrij snel een Vetcode of Onderstreepcode of whatever vinden, zien / verwijderen en / of toevoegen. Vandaar dat de meeste oud WP gebruikers eigenlijk nog steeds een heel klein beetje met heimwee naar WP terugkijken. Binnen WP waren opmaakfuncties eigenlijk veel gemakkelijker te bedienen dan onder WinWord, al moet ik toegeven dat ik na jaren gebruik van WinWord er inmiddels aan gewend ben.

Het nut? -> je kunt nu heel erg snel zien waar in je document dubbele spaties voorkomen of 2 of zelfs meerdere Returns. Soms is dat handig om even te visualiseren ipv met het "blote oog" het e.e.a. waar te nemen.

Ook bij het gebruik van Tabs en Opsommingstekens kan het handig zijn om even te zien hoeveel tabs er op een bepaalde regel staan.
Daarnaast is het werken met spaties erg handig als je met een zogenaamd monogespatieerd lettertype werkt (bijv. Courier). Als je dan een woord typt en je drukt 5x op de spatiebalk dan krijg je op elke regel na een eerste woord en 5 spaties een mooie uitgelijnde lijn. Dit feest gaat niet op bij elke grafisch lettertype want een letter W neemt op papier meer ruimte in beslag dan een I, terwijl dit bij de Courier allemaal hetzelfde is. (probeer het maar eens : stukje typen met bijvoorbeeld Arial lettertype (2 of drie regels met spaties ergens halverwege) probeer dan maar eens middels spaties de boel onder elkaar te krijgen, dat lukt meestal niet. Gebruik je alleen Courier, dan lukt dat dus wel.

Maar eigenlijk mag ik dit soort teksten niet typen. Binnen tekstverwerkers is het gebruik van spaties om iets uitgelijnd te krijgen gelijk aan vloeken in de kerk.
Slechts beginnende gebruikers van tekstverwerkers gebruiken nog spaties, gevorderden als het goed is alleen maar Tabs (En zo hoort 't ook!) ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan