• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

validatielijst met terugkerende tekst + keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Berichten
491
Hallo allemaal,

ik wil graag een validatielijst maken

De mogelijkheden kunnen zijn:

gepast bedrag voor paul
gepast bedrag voor en/of
gepast bedrag voor roos

onderstaande 3 hebben een externe bron, namelijk: =instellingen!$P$3:$P$5

paul
en/of
roos

kan iemand mij hiermee helpen? Ik kan het in 2 cellen doen door het schotje ertussen wit te maken, maar ik vind het mooier als het in een cel kan. Ik heb een voorbeeldje gemaakt, in Blad2 zou de validatielijst moeten komen.

Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 37
Geen idee wat je bedoelt en ook niet wat een "schotje" is.
Je zal wat duidelijker moeten zijn in je uitleg.
 
Hallo,

Een voorbeeldbestandje waar alleen maar drie cellen in kolom P gevuld zijn en verder op geen enkele wijze duidelijk maakt wat je wilt, helpt niet erg.

Bedoel je met 'schotje wit maken' soms samenvoegen?
 
Beste mensen, bedankt voor jullie feedback,

Met schotje bedoel ik inderdaad 'samenvoegen'.

Ik heb het bestand en de onderstaande uitleg hopelijk wat beter gemaakt:

In =instellingen!$P$3:$P$5 staan zijn naam, hun en/of-rekening, en haar naam, op basis van de info die hier staat, zou ik graag een validatielijst maken in =Blad2!$B$2 met behulp van een formule, geen vba omdat ik dat zelf niet kan, in deze validatielijst kan ik kiezen uit drie opties:

gepast bedrag voor paul
gepast bedrag voor en/of
gepast bedrag voor roos

in onderstaand voorbeeldbestandje heb ik gemaakt hoe het er praktisch uit zal zien, maar hier zijn de namen niet te veranderen via =instellingen!$P$3:$P$5, dus als iemand in =instellingen!$P$3:$P$5 iets veranderd, moet deze verandering te zien zijn in de validatielijst. Als het niet duidelijk is hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb voor de zekerheid nog een bestand gemaakt, in dit bestand is in de tabel =instellingen!$P$3:$P$5 de Naam 'Roos' vervangen door 'Amber' maar dit veranderd niet in de validatielijst als ik in Blad2!$B$2 een keuze wil maken, dus zodra ik ik 'Roos' vervang voor 'Amber' zou het fijn zijn als dit direct te zien is in de validatielijst bij het maken van een keuze.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 18
Zo iets?
 

Bijlagen

  • Validatie.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 17
Hoi Jan,

Dit is het wel alleen dan zou =tekst.samenvoegen() in de validatielijst moeten komen te staan, ik zat zelf al te prutsen hiermee en zat te denken aan het onderstaande, maar dat werkt niet.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-02-09 om 20.28.52.png
    Schermafbeelding 2019-02-09 om 20.28.52.png
    203,8 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me af wat er mis is met dit?
 

Bijlagen

  • gepast bedrag.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 16
Dat je dan cellen nodig heb om de validatielijst te krijgen, maar zou kunnen dat het niet anders kan hoor, dat weet ik niet, maar ik had het heel logisch gevonden als hetgeen zoals uitgelegd in post #7 zou werken. Want als je =instellingen!$P$3:$P$5 in het validatievenster zet werkt het wel, middels =tekst.samenvoegen() de gewenste statische tekst ervoor en met het tweede argument van de functie =tekst.samenvoegen() de juiste naam kiezen en klaar, had ik niet gek gevonden. Evengoed bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
17.179.869.184 cellen staan er op 1 blad daar zullen er toch wel enkele kunnen van gebruikt worden om een validatielijst te maken.
 
Als het niet anders kan is dat wel een goed alternatief ja. hahaha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo heb ik het opgelost.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan