• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatielijst uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTIBert

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
9
Hoe kan ik een validatie uit een lijst automatisch tekst in de validatie lijst laten aanvullen.?
Dus als ik een tekst heb die niet in de lijst staat, deze dan in de validatielijst toevoegen zonder dat ik steeds een nieuwe moet maken.


Wie kan me hier mee helpen??:d:d
 
Typ onder de laatste waarde er 1 bij en de validatie lijst wordt langer. (gele cel.)
Kijk bij formules => namen beheren .
de validatie is dan =naam

Bekijk bijlage validatie.xlsx

Niels
 
Niels,

Kijk ook even naar deze vraag. Als TS een nieuwe letter toevoegt, die niet in de validatielijst staat, moet die letter automatisch worden toegevoegd. Geen idee of dat kan.
 
Rob

Als TS eerst onderaan de lijst de waarde toevoegt dan kan hij die toch in zijn validatie gebruiken zonder zijn lijst aan te passen, of denk ik nu te simpel?

Niels
 
Hoe kan ik een validatie uit een lijst automatisch tekst in de validatie lijst laten aanvullen? Dus als ik een tekst heb die niet in de lijst staat, deze dan in de validatielijst laten toevoegen zonder dat ik steeds een nieuwe moet maken.
Niels,

Ik interpreteer dit als omschreven in mijn vorige bericht. Het woord laten ontbrak voor mij in de vraag.
 
Rob,

We zullen het maar aan de TS overlaten of het zo is opgelost.
Soms is het interpreteren van een vraag best lastig of lees je inderdaad over een woord heen. :confused:

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan