• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren werkt niet na beveiligen WB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinbot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
2
Beste lezer,

Na veel zoeken en proberen ga ik nu toch jullie hulp inroepen.

Het gaat om het volgende.
In excel heb ik een bestand gemaakt waarin de aanwezigheid van werknemers wordt bijgehouden. Via een cel in de legenda kan verlof worden aangevraagd(knippen/plakken naar "agenda-gebied). Via validatie kan de chef de aanvraag goed- of afkeuren.

Dit werkt prima. Maar er staan ook een aantal formules in het bestand die toch functioneel beveiligd moeten worden. Zodra ik het werkblad op beveiligen zet is de mogelijkheid voor valideren weg. Voor het verhaal, ik beveilig dan niet de legenda(cel die geknipt/geplakt wordt) en ook niet het gebied waarin het terecht moet komen. Het gaat dus puur om de formules.

Concreet: Graag zou ik het werkblad beveiligen(formules) en de validatie werkend hebben.

Zie ik iets over het hoofd, is dit wel mogelijk?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten van,
Denny.
 
Denny,

Zet je beveiliging uit, en dan selecteer je de cel waar je de Data Validatie uitvoert.
Opmaak > Celeigenschappen > Bescherming, en haal het vinkje bij Geblokkeerd weg, Oke.
Vergeet niet je Blad weer te beveiligen.
 
Beste Ad,

Bedankt voor je snelle reactie, altijd fijn dat mensen mee willen denken.

Helaas is dit niet de oplossing die ik zocht.
Misschien leg ik het niet helemaal duidelijk uit.
De bedoeling is dat er een cel(die kan valideren) in het agendagebied geplakt kan worden.
Dit is dan de aanvraag.
De chef kan dan(via valideren) de aanvraag goed- of afkeuren.
Het is dus de bedoeling dat de cel, met de eigenschap van valideren, gekopieerd kan worden.
Echter, zonder beveiliging lukt dat prima, maar als de beveiliging aan staat kan de cel wel geplakt worden maar werkt de keuzemogelijkheid/validatie niet meer.
Heb het gevoel dat het ergens een vinkje is, of misschien helemaal niet mogelijk is.

Kun je hier iets meer mee?
Hoor het graag.

Groeten,
Denny.
 
Dan kan alleen met een macro waarbij de beveiling tijdelijk verwijderd wordt.

gr wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan