• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Van gegevens per rij, naar gegevens in rij achter elkaar

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

PatrickVaanhold

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2024
Berichten
4
Ik heb een bestand met afkortingen van collega's en de klas waaraan ze lesgeven. Dat bestand is echter opgebouwd met voor collega per klas een regel. Ik wil graag per collega een regel, met daarin elke klas waaraan hij lesgeeft.
Dit heb ik:
1705929401696.png
Dit wil ik
1705929421544.png
Hoe kan ik dit bewerkstelligen?

Graag hoor ik tips.

Patrick

PS: mijn collega's heten geen Klojo ;-)
 
Office 365.
PHP:
=ALS.FOUT(LET(x;UNIEK(A1:A7);HOR.STAPELEN(x;WEGLATEN(REDUCE("";x;LAMBDA(y;z;VERT.STAPELEN(y;TRANSPONEREN(FILTER(B1:B7;z=A1:A7)))));1)));"")
Of:
PHP:
=ALS.FOUT(LET(x;UNIEK(A1:A7);HOR.STAPELEN(x;WEGLATEN(REDUCE("";x;LAMBDA(y;z;VERT.STAPELEN(y;NAAR.RIJ(FILTER(B1:B7;z=A1:A7)))));1)));"")
 
Laatst bewerkt:
met de simpelste draaitabel.
plaats je geanonimiseerde bestand hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: HSV
Even snel met power query.
 

Bijlagen

  • Test Klojo's.xlsx
    17,4 KB · Weergaven: 10
Dat is idd een tool binnen excel.
Welke versie van excel gebruik je?
Een goed gelijkend voorbeeld bestandje, zoals er al werd gevraagd kan wonderen verrichten.
Dus er zijn meerdere, denk ik, oplossingen binnen excel dus niet alleen power query.
Dus upload een voorbeeldje, geen plaatje, en je wordt heel snel geholpen.
 
Office 365.
PHP:
=ALS.FOUT(LET(x;UNIEK(A1:A7);HOR.STAPELEN(x;WEGLATEN(REDUCE("";x;LAMBDA(y;z;VERT.STAPELEN(y;TRANSPONEREN(FILTER(B1:B7;z=A1:A7)))));1)));"")
Of:
PHP:
=ALS.FOUT(LET(x;UNIEK(A1:A7);HOR.STAPELEN(x;WEGLATEN(REDUCE("";x;LAMBDA(y;z;VERT.STAPELEN(y;NAAR.RIJ(FILTER(B1:B7;z=A1:A7)))));1)));"")
Mijn dank is groot. Ik snap er weinig van, maar het werkt. Heb het toegepast op mijn bron en het is helemaal zoals ik wil!
 
Dat is idd een tool binnen excel.
Welke versie van excel gebruik je?
Een goed gelijkend voorbeeld bestandje, zoals er al werd gevraagd kan wonderen verrichten.
Dus er zijn meerdere, denk ik, oplossingen binnen excel dus niet alleen power query.
Dus upload een voorbeeldje, geen plaatje, en je wordt heel snel geholpen.
Ben geholpen met de code! Dank voor de moeite!
 
Terug
Bovenaan Onderaan