• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van questionnaire in Word naar een csv XLS bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jam1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
3
Ik heb een questionnaire gemaakt in Word, maar ik moet hier een csv XLS bestand van maken zodat deze gebruikt kan worden voor een App. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen
 
Jam1,

Een CSV of komma gescheiden bestand is een bestand waarin velden van een database, gescheiden door komma's worden opgeslagen.
Op zich heel geschikt voor het overdragen van bestanden tussen verschillende (typen) databases.
Een Word bestand is hier niet geschikt voor in deze bestanden komma's kunnen voorkomen die niets te maken hebben met het scheiden
van velden.
Ik neem aan dat je in je word bestand een tabel hebt waarin je vragen en antwoorden hebt.
Kopieer deze eerst in Excel. Vanuit Excel (dat tenslotte een database is) kun je het bestand opslaan als CSV bestand.

Veel Succes.
 
Dank je wel. Maar ik heb een klein probleem dat de questionnaire bestaat uit multiple choice vragen, vragen met ja-nee antwoorden en dan moet je een toelichting geven bij je keuze en vragen waarbij meerdere opties mogelijk zijn zoals ´Hoe vaak komt dit voor´....keer per dag, .....keer per week.....etc. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Een Word bestand kun je gewoon opslaan als csv bestand.
Het veldscheidingsteken is voor de Nederlandse Office versie de puntkomma.
Maak het ons en jezelf niet te moeilijk en plaats een voorbeeldbestand hier. Dat praat een stuk makkelijker.
 
Dank je wel voor je reactive. Hierbij een voorbeeld
1. What is your gender?

O Male O Female

2. What is your age?

Age.......

7. What percentage of your clients is male and what percentage is female?

......% male .........% female

15. Is the number of clients currently profitable for you? If no, what do you think can make it profitable?

O Yes O No


Dit zijn voorbeeld vragen, de enquete heb ik in eerste instantie in word gemaakt, deze vragen staan verder niet in een tabel. Omdat er voor is gekozen om voor het afnemen van de enquete een enquete app te gebruiken, moeten de vragen in csv XLS format worden omgezet. Om de app te maken is er een csv XLS file nodig waarin de vragen, soort vraag en mogelijke antwoord in een structuur staat. Als voorbeeld:<num>,< question>, <type>, <possible_answers>
1, What is your gender?,CHOICE, Male;Female
Nu is mijn vraag weet iemand hoe deze structuur eruit ziet voor de andere soort vragen?

Groet.
 
Plaats svp een voorbeeld Wordbestand hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan