• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van wb1 userform naar ander WB2 en userform en terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareltje555

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2011
Berichten
70
wanneer ik vanuit een userform in wb1 een macro aanroep in wb 2 en die opent een userform , dat lukt , maar bij het afsluiten van userform in wb2 , sluit ook het userform van wb1
wat doe ik fout ??
 
Zonder de VBA code te laten zien veronderstel je dat wij een glazen bol hebben ... niet dus : stuur die vba eens door aub ...
 
reactie voor digicafe

vanuit macro wordt deze macro aangeroepen.
Sub covid19()
Sheets("start").Range("a64:k64").Value = Sheets("start").Range("a63:k63").Value
Sheets("start").Range("b64").Value = Sheets("start").Range("b63").Value & " |COVID-19"
Sheets("start").Range("a64:k64").Copy

Sheets("start").Range("c74").Value = "GZA_PAT_DB.xlsm"
Dim wb2 As String
wb2 = Sheets("start").Range("e74").Value
If WorkbookOpen(wb2) Then
Workbooks(wb2).Activate
Else
Workbooks.Open (wb2)

Workbooks("GZA_PAT_DB.xlsm").Sheets("start").Range("a64:k64").Value = Workbooks("GZA_TRANSFER.xlsm").Sheets("start").Range("a64:k64").Value

'' Workbooks(wb2).Activate

Workbooks("GZA_PAT_DB.xlsm").Sheets("start").Range("a64:k64").Copy
Sheets("rood").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues

Workbooks("GZA_PAT_DB.xlsm").Close savechanges = True

End If
wb2 = ""

End Sub

******************************
bij het sluiten van wb2 , dan sluit ook het userform van wb1 van waaruit met knop eze macro wordt aangeroepen
 
Ik zie helemaal niks m.b.t. Userforms.
Daarnaast kan je beter met workbook objecten werken.

En plaats code hier in codetags a.u.b.
 
Laatst bewerkt:
kan je (tussen code tags !) aub... de regel vlak voor de aanroeping van de macro en de regel vlak na de oproeping uit de 1ste macro even laten zien aub ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan