Van XP naar Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manon69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
1
Hallo.

We hebben een nieuwe computer en nu wil ik graag mijn e-mail adressen, berichten ed van outlook expres op mijn oude computer overzetten naar de nieuwe computer. Maar ik weet hoe ik dat moet doen. Op de nieuwe zit geen outlook, maar microsoft outlook.
Wie kan mij helpen?

Gr. Manon.
 
Hallo.

We hebben een nieuwe computer en nu wil ik graag mijn e-mail adressen, berichten ed van outlook expres op mijn oude computer overzetten naar de nieuwe computer. Maar ik weet hoe ik dat moet doen. Op de nieuwe zit geen outlook, maar microsoft outlook.
Wie kan mij helpen?

Gr. Manon.

Hoi,

Het overzetten van gegevens uit OE naar Outlook uit het MsOfficepakket is niet eenvoudig. Hoewel uit dezelfde 'stal' heeft Microsoft er alles aan gedaan om dit moeilijk te maken zo lijkt het.
Mijn advies: als je Outlook niet écht nodig hebt, stap dan over op Windows Live Mail, hierin lukt het (in tegenstelling tot Windows Mail, het nieuwe standaard mailprogramma in Vista ter vervanging van OE) wél om zowel contactpersonen als mails te importeren.
Wil je niet alle 'meuk' van Windows Live, maar alleen het onderdeel Mail, haal dan alle vinkjes weg, behalve die bij mail (zie bijlage)

Kopieer de volgende map naar een externe opslag, bijv. een usb-stick:
Ga op de oude pc naar de map waar OE de gegevensbestanden opslaat
C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)
Kopieer en/of verplaats de map 'Outlook Express' in zijn geheel naar een extern opslagmedium.
De lokatie van het adresboek (een bestand met de extensie .WAB):
C:\Documents and Settings\[username]\Application Data\Microsoft\Address Book
 

Bijlagen

  • ScrnDmp-01.jpg
    ScrnDmp-01.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan