Vanuit Forecast Database in Access een Multiple Input format in Excel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bridon

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2015
Berichten
6
Goeden dag beste mensen!

Ben zelf niet zo heel wijs met Excel dus vandaar deze vraag. Maar ik heb een database in Access gemaakt met de tabellen: Company, SalesTeam, Product, Actuals, Forecast en Customer.

Nu bevatten de meeste tabellen solid data. Wat natuurlijk wel verandert maar niet vaak.

De bedoeling is dat de Actuals maandelijks worden ingevuld door het Sales Team in een multiple inputscherm (gemaakt in Excel). Dit inputscherm zal de velden van de Actuals moeten bevatten zodat die nieuwe gegevens door de database heen gaan en uiteindelijk als een Forecast als output word gegenereerd. Ook zal het mogelijk moeten kunnen zijn om het SalesTeam aan de Excel input kant de mogelijkheid te kunnen geven om te kiezen welke velden ze willen invullen. En die data kunnen doorsturen naar de database.

Dit is wel datgene wat ik het meest lastig vindt. De query's in Excel zal na lang stoeien hopelijk wel lukken.

Volgens mij een geavenceerde vraag, maar zou heel fijn zijn als iemand andwoord weet, hierin uitdaging ziet of al ervaring heeft met een soortgelijke opdracht?
Als er nog info nodig is hoor ik het graag.

Alvast bedankt! Bridon :)
 
De eerste tegenvraag is vast een enorme open deur, maar waarom een invulformulier in Excel? Als Access érgens vele malen beter in is dan Excel, dan is het wel formulieren op basis van tabellen! Alsof je tegen een 3-sterren kok zegt: je mag het eten wel koken, maar mijn blinde kreupele schoonmoeder met reuma in haar handen maakt de borden op :).
Sowieso is het al niet mogelijk (zonder hele stevige acties) om vanuit Excel een Access tabel te vullen.
 
Beste OctaFish (overigens top voor de snelle reactie!!),

- Omdat het niet de bedoeling is dat het SalesTeam in de database kan neuzen of data kan veranderen - Het SalesTeam is verspreid over de hele wereld, en ik dacht als ze dan het Excel-formulier invullen in b.v. Duitsland, en ik de ingevulde Excel per mail krijg en zelf importeer in Access een goede manier kon zijn. We zitten namelijk niet op een cloudnetwerk.

-De Access database staat namelijk op mijn computer in Nederland

Ik begrijp dat het mogelijk is om input-formulieren te maken in Access --> deze te laten invullen en door de database te laten gaan en als Excel in een ander formaat weer uit te spugen (van Actual naar Forecast). (dat zou ook mooi zijn). Maar doordat het Sales Team over de hele wereld zit. Hoe zou ik dat kunnen oplossen? Ik kan moeilijk de database naar iedereen sturen per mail of.....?
 
Het helpt als je de vraag zodanig inleidt dat we ook kunnen zien waar de problemen liggen. Access kan je sowieso niet over het internet gebruiken, tenzij je dat via SharePoint doet, maar daar lijkt geen sprake van te zijn. Je kunt uiteraard makkelijk een Excel werkblad inlezen in een Access database, en ook exporteren naar een Excel bestand. Maar dat roept toch weer een vraag op: wat is jouw vraag eigenlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan