Vaste locatie van afbeeldingen, verschillende driveletters

Status
Niet open voor verdere reacties.
snb

krijg een foutmelding!

Fout5.JPG

Code:
Private Sub C_00_Change()
   If C_00.ListIndex > -1 Then
    c00 = ":\HelpMij\Pictures\"
    
    If C_00.Column(1) = "Ja" Then
       For j = 1 To Len(C_00.Tag)
 MsgBox Dir(Mid(C_00, Tag, j, 1) & c00 & C_00 & "*.jpg")
         c01 = Dir(Mid(C_00.Tag, j, 1) & c00 & C_00 & "*.jpg")
         
         If c01 <> "" Then Exit For
       Next
       If c01 <> "" Then Image1.Picture = LoadPicture(Mid(C_00.Tag, j, 1) & c00 & c01)
    End If
   End If
End Sub
 
Geen wonder:

Het moet
Code:
Msgbox Dir(Mid(C_00.Tag,j,1) & c00 & C_00 & "*.jpg")

zijn
 
Van de C:\HelpMij\Pictures

Geeft gekozen dossiernaam weer in Msgbox

Van de H:\HelpMij\Pictures

Msgbox is leeg (blanco)
 
Dan staat er op drive H geen jpg bestand dat overeenkomt met de dossiernaam.
 
Heb zowel op C:\HelpMij\Pictures als op H:\HelpMij\Pictures exact hetzelfde staan.

Wanneer ik het test dan maak ik eerst van de Pictures op C:\HelpMij\Pictures1 zodat die wel op H zou moeten vinden.
Ook andersom getest maar vindt ze dus alleen op C
 
Probeer alsjeblieft eerst de code te begrijpen.
Die gaat niet op alle drives zoeken.
Alleen als er op een bepaalde drive niets wordt gevonden, zoekt ie op een volgende.
Zo gauw er op een drive iets wordt gevonden wordt er niet verder op andere drives gezocht.

Ik begin de indruk te krijgen dat de opgave waarmee je bezig bent niet alleen je VBA-vaardigheden te boven gaat.
 
Volgens mij praten we langs elkaar.

Ik doe dit niet tegelijk hoor, ik test eerst het ene en sluit het programma en wissel de bestanden van drive en test opnieuw.
Maar goed, mijn kennis van vba is idd nog lang niet afdoende en vandaar ik probeer de code te begrijpen echter de antwoorden die ik terug krijg doet mij denken dat jullie er vanuit gaan dit alles maar te begrijpen.
Ik vraag niet voor niets jullie hulp in. als ik verkeerde antwoorden geef probeer mij dan te corrigeren door te zeggen hoe het wel moet.
 
Ik begrijp niet dat jouw werkgever je hiervoor de tijd geeft. Hij/zij kan beter een professional inhuren; dat is vele malen goedkoper en sneller.
Ik wil best helpen, maar niet als de absolute minimumbasiskennis ontbreekt. Ik stop ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan