vastzetten van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceesried

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2000
Berichten
58
als ik gebruik maak van afdruk samenvoegen zijn de adressen 3 maar ook weleens 4 regels

ik wil dat de geowne tekst dan altijd op hetzelfde punt begint bijv. regel 15 en niet verschuift als het adres meer dan 3 regels is

wie helpt me uit de brand?

alvast bedankt

cees
 
Heb je al geprobeerd om in de vierde regel als die leeg is een spatie te zetten?
 
Verschuiven

Beste Cees,

Via 1 van de vele mogelijkheden die Word via 'Invoegen/ Veld' aanbiedt. In dit geval via het veld 'ADVANCE'.

1) Plaats het invoegpunt daar waar de tekst moet beginnen (meestal op regel Aanhef).
2) Voeg veld ADVANCE in Invoegen/ Veld. Typ voor je op OK drukt achter de veldcode '\y 300'. De code luidt dan:
ADVANCE \y 300
wat betekent dat de tekst 300 punten vanaf de bovenzijde van de pagina.
3) Klik op OK.

Je kan de code zichtbaar maken in het document met ALt+F9 (en ook weer verbergen). Experimeer met de waarde van 300. Is het teveel, verander de waarde in 280 oid, is het te weinig verhoog de waarde.

Succes.
 
Hoi,

Wellicht heb je hier iets aan:

Plaats op de plek waar de adressering moet komen (ongetwijfeld voor een vensterenveloppe) een tekstvak middel de werkbalk 'Tekenen', ter grootte van het beschikbare venster in de enveloppe. Voor een venster aan de rechterzijde van de enveloppe kan je een tabel gebruiken van 1 rij en 2 kolommen (zonder randen uiteraard, wat tevens geldt voor het tekstvak).

De tekst onder dit tekstvak wordt nu niet meer verplaatst, ongeacht het aantal regels van je adresseringen.

Grts, Teun
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan