• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VB voor engelse getalnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvanbe

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2018
Berichten
87
Goedemorgen,

Ik heb een werkmap waarin de gebruiker een keuze kan maken om in het nederlands of engels te werken. Dit d.m.v. een dropdown menu.
Onderstaand stukje code werkt prima met één probleem; de aanpassing wordt toegepast op alle openstaande Excel werkmappen.
Is het mogelijk om dit aan te passen zodat deze alleen functioneert op de huidige/actieve werkmap?
(zoekfunctie op forum geeft geen resultaten)

Code:
    If Range("setting_rapport_taal") = "Nederlands" Then
            With Application
            .DecimalSeparator = "."
            .ThousandsSeparator = ","
            .UseSystemSeparators = True
            End With
    Else
            With Application
            .DecimalSeparator = "."
            .ThousandsSeparator = ","
            .UseSystemSeparators = False
            End With
    End If

alvast bedankt voor de moeite.
 
Het is niet voor niets een Application setting.
 
Dat was mij als leek ook opgevallen. Maar misschien zijn er andere mogelijkheden?
 
Als ik je code goed begrijp gaat het niet over de userinterface, maar over de wijze waarop een rapportage wordt vormgegeven.
Dat zijn wezenlijk verschillende dingen.
Uit je bijgevoegde voorbeeldbestand is dat niet duidelijlk.
 
Bij deze een voorbeeld bestand.
Ik zoek naar een vergelijkbare methode die de getalnotatie dus alleen veranderd voor de actieve werkmap.
Hopelijk heeft iemand een idee.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsm
    16,1 KB · Weergaven: 9
Je kan in de Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) de boel weer terug zetten naar wat het was.
 
Waarom beantwoord je mijn vraag niet ?
 
Als ik je code goed begrijp gaat het niet over de userinterface, maar over de wijze waarop een rapportage wordt vormgegeven.
Dat zijn wezenlijk verschillende dingen.
Uit je bijgevoegde voorbeeldbestand is dat niet duidelijlk.

Nee de code is alleen van toepassing in het actieve excel bestand, over meerdere werkbladen.
het geheel is wel onderdeel van een rapportage, dit volgt op een later moment in een Word document
 
Niet citeren !!

Hebben de verschillende gebruikers dan geen 'eigen' Excel (taal) versie ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan