• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA, Automatische filter / kopieren van de rijen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartendeV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2016
Berichten
2
Goedenavond allemaal!

Voordat ik mijn betoog begin, moet ik eigenlijk met passende schaamte aangeven dat ik deze vraag direct hier stel, zonder echt grondig google gebruikt te hebben. Dat komt eigenlijk, omdat ik geen flauw idee heb hoe het heet, wat ik zoek. Ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven. Ik maak gebruik van een 'DataDump' bestand. Hier in zijn een stuk of 16 kolommen en een stuk of 150 duizend regels, hou in gedachte dat de kolommen ten alle tijden dezelfde naam hebben. Bijvoobeeld;

Kolom A; Naam
Kolom B; Adres
Kolom C; Datum

Nou moeten er elke dag lijsten uit gecreëerd worden met bepaalde voorwaarden en dit doe ik nu adhv. een filter. Alle rijen selecteren -> Kopiëren -> Nieuw bestand -> Plakken -> Opslaan als.

Wat ik wil/zoek:
Op het moment dat ik de macro 'activeer' moet er een popup komen, waarbij de gebruiker in 3 vakken moet aangeven wat er gezocht word. Eigenlijk het filter, zonder eerst elke kolom af te gaan op zoek naar de juiste. Als je dan alle waarden opgeeft, klikt de gebruiker op "Ok". Ik wil dan dat de macro de selectie uitvoert, alle rijen die dan actief zijn kopieert en naar een nieuw bestand brengt. Vervolgens moet er een nieuwe popup verschijnen waarbij er moet worden aangegeven waar het bestand opgeslagen moet worden en met welke naam.

Dus eigenlijk wil ik dat de macro het filteren/kopiëren/nieuwbestand/plakken/opslaan voor je doet.

Ik hoop dat dit zo wat duidelijk maakt wat ik zoek. Natuurlijk heb ik wel Google gebruikt, alleen kom ik niet op de gewenste resultaten uit. Kan iemand mij in de juiste richting duwen / vertellen hoe het heet wat ik zoek?

Alvast bedankt,
Maarten.
 
Als je een voorbeeld van dat bestand plaatst met de eerste 50 regels en aangeeft wat daarin moet worden gezocht komt dat vast in orde.
 
Als je een voorbeeld van dat bestand plaatst met de eerste 50 regels en aangeeft wat daarin moet worden gezocht komt dat vast in orde.

Ik wist niet dat ik hier 'zomaar' bestanden kon plaatsen, ik zal er morgen even naar kijken.
Moet er wel bij zeggen dat, hetgeen wat uit dit bestand gehaald moet worden. Wel flexibel moet blijven. Dus de ene week wil ik op datum sorteren, de andere dat op (bijvoorbeeld) naam.
 
Dat kan. Maar wegens die flexibiliteit is een voorbeeldbestand wenselijk.
 
Volgens mij is een tabel en een draaitabel voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan