• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA-code om geen cel te activeren na een macro

Gielleke25

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2022
Berichten
33
Hallo iedereen,

Kan iemand helpen aub?
Bestaat er een VBA-code om "geen" cel aan te duiden na het aflopen van een macro code?

Ik heb een code gemaakt om een nieuwe dartspeler toe te voegen aan een lijst... alleen na het uitvoeren blijft mijn actieve cel uit de VBA-code staan...

Bestaat er iets om totaal geen actieve cel aan te duiden?

Code:
Private Sub BTN_Toevoegen_aan_de_club_Click()
Worksheets("Beheer clubleden").Range("B1:B66").Find(CMB_Speler_ID.Value).Offset(0, 1).Select

Selection = TXT_Voornaam.Value
Selection.Offset(0, 1) = TXT_Familienaam.Value
Selection.Offset(0, 2) = TXT_Dartsnaam.Value

Unload FRM_Nieuwe_dartspeler_toevoegen
 
Je hoeft die Select in de eerste regel niet te doen om toch een nieuwe speler toe te voegen.
Plaats een voorbeeld documentje.
 
En er is altijd een cel actief in Excel; dan zul je toch Bill even moeten bellen voor een aanpassing dat dat niet meer gebeurt. Wil je de actieve cel niet zien, gebruik dan een verborgen kolom waarin je een cel actief maakt. Dan zie je 'm niet. Waarom je dat zou willen is mij overigens een raadsel; wat mankeert er volgens jou nog meer aan Excel? Kun je dat gelijk meenemen als je Bill belt :D
 
Een voorbeeld bestandje kan ook wonderen doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan