• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor karakters tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luitgapj

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
49
Hallo allemaal

Kan iemand mij helpen aan een VBA code voor onderstaande.

Het aantal karakters tellen van cel A1, en indien dit hoger is dan 30 dan moet de cel rood kleuren.


Bij voorbaat dank ! ! !
 
Daar moet je geen VBA voor hebben maar Voorwaardelijke Opmaak met deze formule:
Code:
=LENGTE(A1)>30
 
Het aantal karakters tellen dat ingevuld wordt in cel A1, en indien dit hoger is dan 30 dan moet cel A1 rood kleuren.
Eventueel nog met message box dat er te veel karakters in de cel staan.
De spaties moeten ook meegeteld worden.


Met de code zoals Cobbe voorstelt moet je b.v. cel B2 bebruiken om het aantal karakters van A1 te laten tellen.
Dat is dus niet wat ik wil, alles moet gebeuren in A1 met het ingevulde in A1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan vraag ik me af wat je wel bedoeld want de reactie van Cobbe doet precies wat je vraagt, ook zoals je het stelt in #3 maar dan zonder een message box.
 
Met de code zoals Cobbe voorstelt moet je b.v. cel B2 bebruiken om het aantal karakters van A1 te laten tellen.
Dat is dus niet wat ik wil, alles moet gebeuren in A1 met het ingevulde in A1

Nee. Hij geeft aan dat je dat in Voorwaardelijke opmaak moet doen. Niet in een andere cel.
 
Laatst bewerkt:
Beste edmoor,

Ik kan in cel A1 geen tekst zetten als daar de formule staat zoals door Cobbe aangegeven ! ! ! ! !
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Len(Range("A1")) > 30 Then
Range("A1").Interior.Color = vbRed
End If
MsgBox ("Het aantal tekens in A1 is " & Len(Range("A1")))
End Sub
 
Nogmaals, het moet niet in een cel maar in Voorwaardelijke opmaak.

Edit:
Het voorbeeld van zapatr is prima, maar het kan dus ook zonder VBA.
 
Laatst bewerkt:
Je moet de formule van Cobbe ook niet in A1 zetten, maar gebruiken in de voorwaardelijke opmaak.

Kees
 
Dank je Zaphart, een heel eind in de goede richting, maar is het nog mogelijk dat je de code aanpast zodat alleen de messagebox te voorschijn komt als het aantal karakters in A1 meer is dan 30 ? ? ?
 
Hoe je dat moet doen staat al in de code aangegeven. Even goed lezen.
 
Dank je Zaphart, een heel eind in de goede richting, maar is het nog mogelijk dat je de code aanpast zodat alleen de messagebox te voorschijn komt als het aantal karakters in A1 meer is dan 30 ? ? ?
Sorry hoor, maar dat is zo ontzettend simpel.
Als je goed kijkt, dan zou je dat toch echt zelf moeten kunnen (het is al voldoende als je weet wat IF betekent).
 
Laatst bewerkt:
Ik kan in cel A1 geen tekst zetten als daar de formule staat zoals door Cobbe aangegeven ! ! ! ! !

Tamelijk zeker van je zaak !!!
Echter ga je niet voor de simpele oplossing en kies je voor iets waar je al helemaal geen notie hebt.
 
Het aantal karakters tellen dat ingevuld wordt in cel A1, en indien dit hoger is dan 30 dan moet cel A1 rood kleuren.
Eventueel nog met message box dat er te veel karakters in de cel staan.
De spaties moeten ook meegeteld worden.


Met de code zoals Cobbe voorstelt moet je b.v. cel B2 bebruiken om het aantal karakters van A1 te laten tellen.
Dat is dus niet wat ik wil, alles moet gebeuren in A1 met het ingevulde in A1

@luitgapj, als er nog niet gereageerd is op uw bericht en u wilt iets extra's erbijzetten dan kunt u dit doen doormiddel van de "Bericht aanpassen" knop in de rechteronderhoek.
Ik heb dit nu voor u gedaan (de 3 berichten samengevoegd), graag in het vervolg er zelf even op letten

Succes met de vraag verder :D!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan