• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA-code voor Min/Max-waarde spinner

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
99
Goedemorgen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mbv VBA-code de properties van een spinner wijzig? Ik wil de min- en max-waarde mbv VBA-code wijzigen.

Bij voorbaat dank!
 
Goedemorgen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mbv VBA-code de properties van een spinner wijzig? Ik wil de min- en max-waarde mbv VBA-code wijzigen.

Bij voorbaat dank!

Bijvoorbeeld:

Code:
Spinbutton1.Max = 100
Spinbutton1.Min = 1

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Sorry Roncancio, iets te vroeg gejuicht....
Ik krijg in dat geval een foutmelding (424), dat er een object vereist is. Ik ga dus iets te kort door de bocht. Moet er nog iets voor?
 
Sorry Roncancio, iets te vroeg gejuicht....
Ik krijg in dat geval een foutmelding (424), dat er een object vereist is. Ik ga dus iets te kort door de bocht. Moet er nog iets voor?

Kan je een voorbeeldbestand sturen zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
als iemand bezig is mij te helpen lijkt me dat het mínste wat ik kan doen!
Sorry dat 't even duurde, maar ik had niet door dat een .xlsm-bestand niet werd geaccepteerd, dus nu even ge-rar't.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Spinner.rar
    17 KB · Weergaven: 28
als iemand bezig is mij te helpen lijkt me dat het mínste wat ik kan doen!
Sorry dat 't even duurde, maar ik had niet door dat een .xlsm-bestand niet werd geaccepteerd, dus nu even ge-rar't.

Gewoon met de rechtermuisknop op de spinner klikken en kiezen voor eigenschappen.
Daar kan je de minimum en maximum instellen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Als je de eigenschappen permanent wil wijzigen zul je dat in de ontwerpmodus van het userform moeten doen.

Als je dat met VBA-code wil doen die niet in de userform-module staat zul je de naam van het userform moeten aangeven:

Code:
Sub wijzig()
  With Userform1.Spinbutton1
    .Max = 100
    .Min = 1
  End With
End Sub
 
Kijk, op dát tipje zat ik blijkbaar te wachten.
Ik had de spinner niet in een form gezet, wil ik ook niet. Maar met
Code:
ActiveSheet.Spin1.Max = Range("RegelsInBericht").Value
doet 'ie 't prima.
Bedankt mannen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan