• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: datum: eerste vd maand, onderwerp: maandnaam van betreffende maand, nummer:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taas2006

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
33
Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met een groot aantal excel documenten te voorzien van datum, onderwerp en nummering. Het is nogal omslachtig om dit handmatig te doen. Daarom zou ik graag een beroep willen doen op jullie kennis van VBA's.

Elk document moet op dezelfde plek drie waarden krijgen, namelijk:

C8: De eerste van de maand die per document verspringt naar de volgende eerste van de maand (als dat mogelijk is).
C9: de bovenstaande maand (als onderwerp)
C10: nummering die per vier verspringt.

Onderstaand twee opeen aangesloten voorbeelden:

document 1:
C8 1 maart 2018
C9 maart
C10 4503

document 2:
C8: 1 april 2018
C9: april
C10: 4507

etc. ect.

De numerieke verspringing heb ik al kunnen vinden maar wellicht is de formule daarvan weer anders op het moment dat het met de andere waarden gecombineerd wordt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast dank.

Gr. Dirk
 
Iets meer informatie zou wenselijk zijn; Zomaar wat willekeurige documenten voorzien van een datum, en dan ook nog eens oplopend? Lijkt mij een onmogelijke klus. Op zijn minst verwacht ik enige structuur in de documenten qua naamgeving bijvoorbeeld, en qua mapindeling...
 
Goedemorgen Octafish,

Dank voor je reactie.

Het gaat om verschillende formats documenten die ik steeds achter elkaar moet opslaan met als doel om een "voorraad" te creëren. Het mooiste zou zijn als ik eenmalig de datum, de maand en het getal ingeef en vervolgens het document opsla, de macro toepas, opsla, de macro toepas enz. enz.

Het is me al gelukt de formule te vinden om numeriek steeds +4 te krijgen na het toepassen van de macro. Ik heb de hoop dat dit ook mogelijk is met de datum.

Groet Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan