VBA, Office 2007, export Word naar Excel-database werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
297
Sinds de update van office 2007 (12.0.6718.5000, SP3 MSO) op mijn werk, functioneert het wegschrijven van gegevens die zijn ingevoerd op een Userform naar Excel niet meer.

Ik weet niet wat er mis gaat na 2 jaar probleemloos functioneren? Dank zij: www.helpmij.nl/forum/showthread.php/765632-Waarde-checkbox-op-Word-userform-naar-Cell. Er staat een vinkje voor de Excel 12.0 Object Library.

Code:
Sub Database()
Dim oExcel As Excel.Application
Dim oWB As Excel.Workbook
     
Set oExcel = New Excel.Application
Set oWB = oExcel.Workbooks.Open("C:\VBA\Helpmij\Database.xlsx")
oExcel.Visible = True

   With oWB.Sheets(1)
       .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = Textbox1.text
       .Cells(.Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1) = IIf(CBvbMan, 1, 0)
   End With

oWB.Close True
oExcel.Quit
Set oWB = Nothing
Set oExcel = Nothing
End Sub

Wie kan mij helpen om dit weer werkend te krijgen?
 
of liever zo ?

Code:
Sub Database()
  With GetObject("C:\VBA\Helpmij\Database.xlsx")
    With .Sheets(1)
       .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = Textbox1.text
       .Cells(.Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1) = IIf(CBvbMan, 1, 0)
    End With
   .Save
  End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan