• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA rij invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
4.261
Hallo allemaal,

In bijgevoegd bestand heb ik een knop welke een rij invoegt.
Deze rij zou altijd boven de totaal rij 33 ingevoegd moeten worden.
De volgende rij die ingevoegd wordt komt dan boven rij 34 etc..

Eigenlijk zou het een kopie moeten zijn van de rij erboven maar dan niet ingevuld.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Groeten Marcel
Bekijk bijlage Blanco financiele project sheet-versie 1.xlsm
 
Als je samengevoegde cellen vermijd dan werkt (bij mij tenminste) onderstaand
Code:
Columns(1).Find("Totaal opdracht/gefact", , , 1).EntireRow.Insert

en om laatste toegevoegde rij te verwijderen
Code:
Columns(1).Find("Totaal opdracht/gefact", , , 1).Offset(-1, 0).EntireRow.Delete
 
Laatst bewerkt:
Wel nog de 2 formules in regel 34 aanpassen om de sommen te doen kloppen:
Code:
=SOM(INDIRECT("$C$23:$C"&RIJ()-1))
en
=SOM(INDIRECT("$D$23:$D"&RIJ()-1))
 
Als je van het gebied tot aan de regel met 'totaal' een tabel maakt kun je af met:

Code:
Sub M_snb()
   Rows(ListObjects(1).Range.Rows.Count).Insert
End Sub
 
Bedankt allemaal voor het reageren.
Ik dacht ik ga eerst aan de slag met de oplossing van SNB want deze is het kortste.
Ik heb een tabel gemaakt van de rijen 23 t/m 33 (=$A$23:$H$32)
Ik zie dat er idd een rij toegevoegd word, deze rij zet ie dan telkens onder rij 11, deze rij zou boven de totaalrij ingevoegd moeten worden.

Groeten Marcel
 
De plannen zijn veranderd.
Aangezien een ander excel bestand gegevens uit dit excel bestand haalt wil ik het aantal rijen wat zich hierin bevind altijd hetzelfde houden.
Ik heb besloten om dus geen rijen toe te voegen en te verwijderen maar ze te verbergen en zichtbaar te maken.
Er staan nu dus 50 invulbare rijen in waarvan er 40 standaard verborgen zijn, dmv de knoppen moet er een extra rij zichtbaar te maken zijn en weer onzichtbaar.
Het meest logische lijkt me om de eerst volgende verborgen rij (Van bovenaf gezien) zichtbaar te maken en het verbergen beginnen van onderaf.

Ik heb al wat aan de code zitten rommelen maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
Het gaat mis op het moment dat de rij boven de totaalrij al Verborgen is.
Code:
Sub Rij_toevoegen_Click()
Columns(1).Find("Totaal opdracht/gefact", , , 1).Offset(-1, 0).EntireRow.Hidden = False
End Sub

Sub Rij_verwijderen_Click()
Columns(1).Find("Totaal opdracht/gefact", , , 1).Offset(-1, 0).EntireRow.Hidden = True
End Sub

Groeten Marcel
Bekijk bijlage Blanco financiele project sheet-versie 2.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Probeer deze is
Code:
Sub Rij_toevoegen_Click()
Dim countall As Integer
countall = 49 - ActiveSheet.Range("A24:A72").Rows.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Count
Columns(1).Find("Totaal opdracht/gefact", , , 1).Offset(-countall, 0).EntireRow.Hidden = False
End Sub

Code:
Sub Rij_verwijderen_Click()
Dim countall As Integer
countall = 49 - ActiveSheet.Range("A24:A72").Rows.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Count + 1
Columns(1).Find("Totaal opdracht/gefact", , , 1).Offset(-countall, 0).EntireRow.Hidden = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
.
Ik heb een tabel gemaakt van de rijen 23 t/m 33 (=$A$23:$H$32)
Ik zie dat er idd een rij toegevoegd word, deze rij zet ie dan telkens onder rij 11, deze rij zou boven de totaalrij ingevoegd moeten worden.

Groeten Marcel

En hoeveel rijen bevat de tabel (=$A$23:$H$32) ?
En welk getal is ListObjects(1).Range.Rows.Count
En wat zou je dan moeten wijzigen in de code om op 34 uit te komen ?

Aangezien een ander excel bestand gegevens uit dit excel bestand haalt wil ik het aantal rijen wat zich hierin bevind altijd hetzelfde houden.
Een extra reden om met een tabel te werken !
 
Laatst bewerkt:
Bedankt SNB maar ik heb de oplossing van Pasan gebruikt.
Die van jou zal ongetwijfeld ook werken maar hij werkt nu naar mijn zin dus ik laat het zo.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan