• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA. Rijen in tabel selecteren op basis van datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Berichten
191
Hallo

Ik heb een Excel bestand met daarin 2 tabellen.
Tabel 1 op tabblad “DB Alles” staat vol met allemaal uitslagen van vele jaren. Er is 1 kolom met datums.
Tabel 2 op tabblad “uitslagen” wil ik vullen vanuit tabel 1
In tabel 2 wil ik een begindatum en einddatum invullen. B2 en B3.
Op basis van die datums wil ik dan in de “DB Alles” de tussenliggende volledige rijen selecteren en plakken in Uitslagen.
Ben er al een tijdje een bezig maar deze krijg ik niet voor elkaar. Vandaar dat ik wat hulp vraag.

Zie bijlage
Bekijk bijlage Datumtest.xlsm
 
Dat kan vrij eenvoudig met het geavanceerde filter. Zet in bv D2 deze formule en filter daarop.
Code:
=AND('DB Alles'!B3>=$B$2;'DB Alles'!B3<=$B$3)

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Uitslagen")
    If .ListObjects(1).ListRows.Count Then .ListObjects(1).DataBodyRange.Delete
    .ListObjects(1).ListRows.Add
    Sheets("DB Alles").ListObjects(1).Range.AdvancedFilter 2, .Range("D1:D2"), .Range("A5:Z5")
    .ListObjects("DB_uitslagen").Resize .Range("$A$5:$Z$" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
  End With
End Sub
 

Bijlagen

  • Datumtest.xlsm
    136,7 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Andere benadering.
Code:
Sub hsv()
 With Sheets("uitslagen").ListObjects(1)
  If .ListRows.Count Then .DataBodyRange.ClearContents
   Sheets("db alles").ListObjects(1).Range.AdvancedFilter 2, .Parent.Range("d1:d2"), .HeaderRowRange
   .Resize .Range.Resize(.Parent.Cells(5, 1).CurrentRegion.Rows.Count)
 End With
End Sub
 
Ik kom er nog niet uit ........

Beste VenA en Harry HSV,

Jullie beide oplossing werken in de sheet welke ik anoniem had gemaakt om deze te kunnen posten. De echte sheet is natuurlijk iets anders maar ik dacht als ik het bereik hier en daar aanpassen en sheet namen correct invullen en dan moede oplossing het toch doen dacht ik.

Helaas....

ik krijg steeds deze melding
Datum test.png

De regel wordt geel, daar zit dus de fout en krijg dan de melding "de naam van het ophaal bereik niet juist is........ "
Echt ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Hoe krijg ik het originele sheet bij één van jullie? Die kan niet via de site omdat er veel namen in staan. Een pb-tje sturen lukt niet want die optie staat uit bij jullie en dat wil ik graag respecteren.
Maar origineel sheet hier uploaden gaat ook niet.
Wel wil ik mijn E-mail geven: vanderbles(ad)live.nl
(ad) = dan @

Ik hoop dat ik een mailtje mag ontvangen.

Dank Steven. (Ik hoop dat Harry ook een fries wil helpen.....:D:D:D:D)
 
Is het wel een intelligente tabel (listobject) in blad "DB" ?
 
Volgens mij kan je mij gewoon een pb sturen. Het bestand in #1 staat ook al vol met namen en andere gegevens. Als je alleen de code van HSV getest hebt dan moet er naast een intelligente tabel (die heb je volgens mij anders zou je foutcode 424 krijgen) ook een databodyrange bestaan.
 
Reacties

@HSV
Knipsel.PNG

Lijkt er wel op

@VenA
Ik had vorige sheet niet goed genoeg schoon gemaakt.
Ik stuur je een PB

Groet

Steven
 
Een Pb sturen mag maar of dat veel nut heeft betwijfel ik. Het is doelloos voor dit forum. Elke vraag en elk voorbeeldje ontdaan van gevoelige gegevens kan je gewoon hier plaatsen. Als je een persoonlijke helper zoekt kan je beter iemand inhuren en geen gebruik maken van een openbaar forum.
 
Zoals geschreven is een bestandje makkelijk te ontdoen van persoonlijke informatie. Dus is hier geen Pb voor nodig. Alle niet relevante bladen en code heb ik maar weggelaten. Je moet ervoor zorgen dat het aantal kolommen en de kolomkoppen gelijk zijn anders werkt het geavanceerde filter niet. Test het maar in de tab 'DB Uitslagen (2)' Zowel de code van @HSV als van mij werken hierin.
 

Bijlagen

  • Jaarranking V2019 Test.xlsm
    92,1 KB · Weergaven: 54
Thanks

Mooi man alles lijkt het te doen.
Ik ga er morgen even naar kijken en proberen uit te vogelen waar ik het u precies niet goed deed.
Maar voor nu..

bedankt.

Steven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan