VBA syntaxfout Operator ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisweer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2015
Berichten
2
Hallo,

Ik weet dat dit probleem vaak voorkomt en dat dit onderwerp al vaak is besproken maar ik kom hier helaas niet uit.
De code werkt 2x en daarna krijg ik de foutmelding syntaxfout Operator ontbreekt in query-expressie en als ik vernieuw werkt het weer 2x.

onderstaand een deel van de code waar het volgens mij fout gaat. het probleem zit hem in het "zoeken op beschrijving" hier zoek ik op tekst terwijl de andere zoekcriteria cijfers zijn.

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Code:
    'zoeken op volgnummer
    If IsNull(Me.txtVolgNR) Then
      zoekVolgNR = "[VolgNR] Like '*'"
    Else
    zoekVolgNR = "[VolgNR] = " & Me.txtVolgNR
    End If
   
    'zoeken op beschrijving
    If IsNull(Me.txtBeschrijvingOnderdeel) Then
      zoekBeschrijving = "[BeschrijvingOnderdeel] Like '*'"
    Else
    zoekBeschrijving = "[BeschrijvingOnderdeel] LIKE '*" & Me.txtBeschrijvingOnderdeel & "*'"
    End If
 
ZoekenIN = zoekHoofdNR & "And" & zoekSubNR & "And" & zoekComponentNR & "And" & zoekVolgNR & "And" & zoekBeschrijving
ZoekOpdracht = "SELECT * FROM OnderdelenTabel WHERE" & ZoekenIN
    'vernieuw tabelform
    Me.Onderdelenfrm.Form.RecordSource = ZoekOpdracht
    Me.Onderdelenfrm.Form.Requery
 
Ik snap je selectieopbouw niet. Als je de filterfuncties bekijkt die ik hier regelmatig post, zul je zien dat ik a) alles in één variabele zet, en die b) opbouw op basis van alleen ingevulde velden. Lege velden in een filter zetten is immers zinloos, want die filteren niks.
 
ik heb het probleem gevonden, het bleek dat er een conflict was met een andere functie...
in ieder geval bedankt voor de moeite!

Groeten, Christiaan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan