• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBO-code meerdere malen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickMegens

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Berichten
16
Hoi,

Ik maak (met dank aan Roncancio) gebruik van de volgende code:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, [A1]) Is Nothing Then Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0).Value = Target.Value
End Sub
Nu wil ik in hetzelfde werkblad deze code nogmaals gebruiken, alleen krijg ik dan de melding dat de naam "Private Sub Worksheet_Change" al in gebruik heb. Als ik deze naam verander om de foutmelding te voorkomen werkt de code niet meer.

Bestaat er een oplossing om de code vaker dan één keer in een werkblad te kunnen gebruiken?

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de bestaande code de benodigde regels toevoegen
 
Twee codes pakt die niet

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik krijg het helaas niet voor elkaar om de code doormiddelen van enters of spaties vaker in hetzelfde werkblad te kunnen gebruiken.
 
In welke range wil je jouw code nogmaals gebruiken ?
soms is het voldoende om de range in de code zelf aan te passen
b.v
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, [COLOR="red"][A1:A25[/COLOR]]) Is Nothing Then Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0).Value = Target.Value
End Sub
 
Al geprobeerd

Dit heb ik ook al geprobeerd maar helaas zonder succes. Daar komt voor mij nog het probleem bij dat ik wil dat hij de cel in "werbladA" controleert en de opsomming plaats in "werkbladB". Alleen weet ik niet hoe dat dit verwerkt dient te worden in de code.

Kan iemand mij daarbij helpen?
 
Jij kan ons helpen door een voorbeeldbestand te plaatsen dat je vraag weerspiegelt, met een duidelijke uitleg waar jij heen wil, want nu brengen wij maar oplossingen aan die blijkbaar niet relevant zijn voor jouw probleem.
 
Voorbeeld

Bedankt voor je reactie. Ik heb in de bijlage een voorbeeld document aangemaakt omdat het originele bestand veel te groot is. In werkblad "Blad1" vul ik in B3 een wedstrijdnummer in die gespeeld wordt op baan 1. Dit nummer dient in het werkblad "Blad2" te worden geplaatst op B3 doormiddel van de eerder genoemde VBO-code zodat wanneer ik een ander nummer (de volgende wedstrijd) in "Blad1" plaats dat deze in het tweede werkblad eronder komt te staan.

Ditzelfde geldt voor baan 2, dat ik handmatig invul in "Blad1" en dat dient te worden opgesomd in "Blad2". Uiteindelijk gaat het om 18 banen die worden gebruikt, maar dat hoop ik zelf te kunnen uitbreiden om jullie het werk te besparen.

Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    22 KB · Weergaven: 22
Moeten de cellen naast het nummer meegekopieërd worden of enkel het nummer ?
 
Kolommen C en E

De spelers dienen inderdaad meegekopieerd te worden (dus de kolommen C en E). De schrijver (kolom F) vul ik in doormiddel van een andere formule, maar dat staat hier los van.
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, [B3]) Is Nothing Then Sheets("Blad2").Range("B" & Rows.Count) _
        .End(xlUp).Offset(1, 0).Resize(, 4).Value = Target.Resize(, 4).Value
If Not Intersect(Target, [B6]) Is Nothing Then Sheets("Blad2").Range("H" & Rows.Count) _
        .End(xlUp).Offset(1, 0).Resize(, 4).Value = Target.Resize(, 4).Value
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan