Veldcode in word 2007-2010?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schoolathome

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2014
Berichten
9
Hallo!

Zou er mij iemand kunnen helpen met het creëren van een veldcode in word 2007-2010?
Telkens als ik de veldcode ingeef krijg ik altijd hetzelfde bericht dat de veldcode niet geldig is.

Weet er soms iemand hoe je dit in een veldcode zet?
''Zorg ervoor dat op elke pagina, behalve de laatste pagina rechtsonder een pijltje naar een volgende pagina verwijst.
Op de voorlaatste pagina moet volgend symobol voorkomen ->|
Op de laatste pagina verschijnt: <-in de rechter benedenhoek.

Ik heb al veel combinaties geprobeerd maar telkens bekom ik het zelfde resultaat: 'Fout, onbekende operator in voorwaarden.'

Kan er mij hier iemand mee helpen?

bedankt!
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb jou vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Het is verwarrend voor de helpers, maar ook voor jou zelf. Tevens was de topic van juli 2013, dus niet actueel meer. Oude topics mogen met rust worden gelaten.
 
Kijk eens hier, waar het huidige paginanummer t.o.v. het totaal aantal pagina's als voorwaarde wordt gebruikt in een conditionele footer of header.
Natuurlijk moet jij dan niet het paginanummer maar "->" resp. "<-" laten invoegen resp. waar {Page} < {NumPages} en {Page} = {NumPages}

Zou dus iets worden als (met het veld op de juiste plaats en rechts uitgelijnd), als veldcode: { IF { PAGE } = { NUMPAGES } "<-" "->" }
[als ik je vraag goed gelezen heb, dus dat alle pagina's een "->" moeten krijgen, behalve de laatste pagina, want die moet een "<-" krijgen]

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
- Tijs,
bedankt! maar hoe doe ik dan op de voorlaatste pagina het symbooltje <-||?
 
Dan moet je een IF in een IF nesten.

Zie schermafdruk wat bij mij leek op te leveren wat nodig was:
Als paginanummer = totaal_aantal pagina's dan "<-|" invoegen, anders (Als ((paginanummer + 1) = totaal_aantal_pagina's) dan "->|" invoegen)

attachment.php


Tijs.
 

Bijlagen

  • veldcode_word.JPG
    veldcode_word.JPG
    5,4 KB · Weergaven: 370
Laatst bewerkt:
1.PNG
Dit is wat ik heb ingevoerd. Maar op de laatste pagina komen er 2 pijltjes op.
Er komt een <- en een <-||
Op de voorlaatste is dat ook het geval: -> en ->|| terwijl het enkel bij de voorlaatste pagina: ->|| mag zijn en bij de laatste: <-||
Hoe kan ik dat veranderen?
 
Ik zie (ineens) 4 symbolen ipv. de 2 die jij noemde in je startposting: Pijl naar links, pijl naar rechts, pijl naar links met blokje ernaast en pijl naar rechts met vertikale streep.

Als ik je schermafdruk goed begrijp heb je 3 aparte veldcodes ingevoerd in de voettekst. Indien ja, dan klopt het:
a. Bovenste veldcode: Als het de laatste pagina is, voeg in pijltje naar links, op alle andere pagina's (dus ook op de voorlaatste pagina!) voeg in pijltje naar rechts
b. Middelste veldcode: Als het de laatste pagina is, voeg in pijltje naar links met een blokje ernaast
c. Onderste veldcode: Als het de voorlaatste pagina is, voeg in pijltje naar rechts met vertikale streep

Oftewel:
Op de laatste pagina verschijnen (met jouw programmering) altijd 2 stukken tekst: Pijltje naar links (a.) en pijltje naar links met blokje (b.)
Op de voorlaatste pagina verschijnen (met jouw programmering) altijd 2 stukken tekst: Pijltje naar rechts (a.) en pijltje naar rechts met vertikale streep (c.)
Op alle andere pagina's (dus alle pagina's die niet de laatste zijn en ook niet de voorlaatste) verschijnt 1 stuk tekst: Pijltje naar rechts (a.)

Ik wijs in mijn vorige posting niet voor niets op het nesten van IFs, en dat zul jij ook moeten doen als je per pagina maar 1 stukje tekst ingevoegd wil zien.
Oftewel je zult er naar toe moeten om maar 1 veldcode te gebruiken die alle situaties afdekt (laatste pagina, voorlaatste pagina, <alle andere pagina's die niet de laatste en voorlaatste pagina zijn>).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

de opgave is: zorg ervoor dat op elke pagina behalve de laatste pagina rechtsonder een pijltje naar een volgende pagina verwijst: ->
Op de voorlaatste pagina moet volgend symbool voorkomen ->||
op de laatste pagina verschijnt: <-|| in de rechter benedenhoek.
Ik dacht dat ik goed begonnen was, maar deze veldcodes lijken toch moeilijker dan ik oorspronkelijk had gedacht..
Kan jij me nogmaals helpen? Hoe kan ik de opgave in 1 veldcode zetten?

Bedankt!

groetjes,
Else :)
 
Tijs,

Ik heb het kunnen beperken tot 2 codes, maar op de voorlaatste pagina bekom ik nog steeds 2 symbolen ipv 1.
: deze veldcodes heb ik ingegeven
2.PNG

Wat moet ik veranderen zodat op de voorlaatste pagina enkel ->|| komt te staan?

Bedankt!

groetjes,
Else :)
 
{IF{PAGE}={NUMPAGES} "<-||" IF{{={PAGE}+1}={NUMPAGES} "->||" "->"}}

Zie dat ik de juiste symbolen gebruik die je zojuist aangaf én (vooral) dat voor "Overiges pagina's" ik in mijn veldcode "->" heb toegevoegd.
Zie ook dat ik maar 1 veldcode gebruik, zoals de bedoeling is, dus niet 2 (of 3). :)

Kijk maar, ik schat in dat dit is wat je zocht.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

Bedankt! Nu klopt het! Ik zie mijn fout in. Bedankt om mij te helpen!

Groetjes,
Else :)
 
:) Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan