Velden optellen in Acces tabel in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphera

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Berichten
189
Ik wil graag een betalings overzicht maken in Acces, maar kom niet uit het volgende:
Ik heb een veld met totalen kosten, totale betalingen en Nog te betalen kosten.

Het veld met totaal kosten moet een optelling zijn van het veld Gesprekskosten en formule.
Het veld met totaal betalingen moet een optelling zijn van het veld 1e betaling t/m 9e betaling.
Het veld met Nog te betalen kosten moet het verschil zijn van het veld Totaal kosten en totaal betalingen.

Deze waarden moeten zowel in het formulier als in de tabel zichtbaar zijn.

Zie voorbeeld.


Wie o wie kan mij hierin helpen.
 

Bijlagen

  • Test betalingen.zip
    21,5 KB · Weergaven: 39
De totalen die je wil berekenen zet je best niet als veld in je tabel, maar beter als een berekend veld in een query

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Test betalingen.zip
    25,6 KB · Weergaven: 90
Bedankt man, hier heb ik zeker wat aan.
Ik heb nog nooit met een queryformulier gewertk in acces, maar ga dit nu zeker vaker doen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan