Veranderen bureaublad achtergrond lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Om de zoveel tijd kies ik een andere map om als diavoorstelling weer te geven op het bureaublad. Nu plots als ik een nieuwe map, of enkele afbeelding of vaste kleur als achtergrond wil instellen blijft die instelling slechts 10 sec. staan waarna de vorige instelling terug weergegeven word. Dit zowel bij instellingen en nadat ik instellingen afsluit, ik zie dan 10 sec de nieuwe afbeelding waarna er automatisch teruggekeerd word naar de vorige map die weergegeven werd. Op de pc is niets veranderd, geen virussen of andere troep en herstarten helpt ook niet.
Vanaf ik kies voor diavoorstelling word dit 5 sec later automatisch terug in afbeelding veranderd.
Zelfs na verwijdering van de vorige map waar de afbeeldingen inzaten blijf ik de afbeeldingen daaruit zien.
Wie kan hulp bieden?
 
Laatst bewerkt:
Er kan iets verkeerd zijn aan de afbeeldingsbestanden speciaal en met het bestandsysteem van Windows in het algemeen. Doe via Eigenschappen van de schijf in Verkenner en bij Extra, een foutcontrole.

Daarnaast Windows eens de controle opdracht van de beveiligde systeembestanden geven: sfc /scannow.

Ik heb ook reden om te denken dat u misschien een SSD geheugenschijf gebruikt met een caché als versnellingsfunctie, waardoor schijfbewerkingen nog niet daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. Dat heet dan Turbo. Fouten in Windows worden mogelijk niet hersteld wanneer een computer uitgaat in slaapstand of Snel opstarten zoals Windows 10 dat vaak gebruikt. Wanneer al het bovenstaande geen soelaas biedt dan de computer eens helemaal uit doen.
 
Bedankt voor de reactie!
Met sfc /scannow. werden corrupte bestanden? gevonden en gerepareerd. Daarna de pc enkele minuten uitgezet en terug aan. Geen resultaat. Ik gebruik idd een ssd, een Samsung M2 960 EVO
Wat ik echter vergeten was is dat ik het programma John's Background Switcher gebruik omdat ik eerder last had van flitsende overgangen tussen de afbeeldingen en met dit programma niet.
Ik moet daar dus de instellingen doen en niet meer in Windows zelf. Eens dat gedaan werkt het terug als voorheen.
 
Oh ja, dat kan ik mij herinneren. Diavoorstelling wordt dan onderbroken. Fijn dat het weer goed is. Samsung Magician heeft gelukkig geen turbo met achteraf schrijven maar dat was ook een wilde gooi. Waarom sommige Windows bestanden niet origineel meer kunnen zijn dat weet ik ook niet. Groet. Alfred 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan