• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verandering van meerdere formules tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

lars2525

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2022
Berichten
1
Goedemiddag,
ik ben momenteel bezig met het bouwen van een template waarin een speler geanalyseerd wordt(zie afbeelding) o.b.v sportstatistieken.
excel.jpg
De percentages komen direct van een ander tabblad door middel van de formule =Pirates$AK$10
Elke vierkant, met verschillende kleuren, horen bij elkaar en elke cel haalt zijn eigen waardes uit het hetzelfde tabblad.

Nou wil ik de template kopiëren zodat het ingezet kan worden voor meerdere teams. Als ik een tabblad wil kopiëren voor een ander team, genaamd HCAW, dan moet ik ervoor zorgen dat de formule niet meer =Pirates$AK$10 heet maar =HCAW$AK10$. Nou kan ik dit individueel aanpassen, dat is het probleem niet. Maar ik zoek nu juist naar een oplossing dat ik de rest van de 1200 formules eenvoudig/ gezamenlijk kan veranderen.

Nou is mijn vraag, kan ik zo'n soort verandering in de formule, bij meerdere formules tegelijk aanpassen of gaat die buiten de mogelijkheden van Excel?

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen.
 
of je plaats in een vrije cel de bladnaam van de verwijzing en gebruikt indirect in de formules.
als je daarna het blad kopieert hoef je maar 1 cel te wijzigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan