• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijking tussen twee data met EN en OF formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoriMe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Berichten
46
Goedemiddag,

Ik loop al een tijdje vast met een formule dus hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Wij hebben een aantal arbeidsvoorwaarden welke gelden wanneer je tenminste een heel kwartaal in dienst bent. Wanneer je dus halverwege een kwartaal begint dan heb je geen recht op de zaken voor dat kwartaal maar wel voor de volgende kwartalen (bij start op 1-2 heb je geen recht in het eerste kwartaal maar vanaf het 2e kwartaal wel). Wanneer je vertrekt halverwege een kwartaal vertrekt heb je geen recht op de zaken voor dat kwartaal en toekomstige, maar wel op degene in het verleden (bij vertrek 1-7-16 heb je wel recht op het 1e en 2e kwartaal maar niet meer vanaf het 3e kwartaal).

Ik ben vrij ver gekomen met EN en OF formules, alleen werkt de EN formule bij mij goed bij IN dienst maar niet bij UIT Dienst en de OF formule juist andersom....

Iemand een goede tip hoe ik dit juist moet beredeneren? Alvast bedankt voor het meedenken! Bekijk bijlage Helpmij_vergelijking data met EN OF formule.xlsx
 
Het is 1 formule geworden, in E11, gekopieerd naar rechts en naar beneden t/m G16:
Code:
=ALS(EN($B11="";$C11="");"Volledig ID";ALS(OF($B11>E$8;EN($C11<>"";$C11<F$8));"geen recht";"Wel recht"))
 

Bijlagen

  • Helpmij_vergelijking data met EN OF formule MB.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 35
Bedankt voor de hulp. Deze formule werkt inderdaad in het overzicht. In mijn oorspronkelijke overzicht helaas niet omdat alle cellen verwijzen naar een ander document dus de cellen zijn nooit leeg.

Weet je nog een manier om dat er ook in op te nemen?
 
Probeer deze eens in E11
PHP:
=ALS(EN($B11="";$C11="");"Volledig ID";ALS(OF($B11>E$8;EN(ISGETAL($C11);$C11<F$8));"geen recht";"Wel recht"))
daarna nog door kopiëren
 
Nieuwe poging.
In E11
PHP:
=ALS(EN($B11="";$C11="");"Volledig ID";ALS(OF(EN($B11="";$C11>=F$8);$B11<=E$8);"Wel recht";"Geen recht"))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan