• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vernieuwen/bijwerken van een draaitabel weigert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk St.

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
71
Beste Excelleerders,
Sterk vereenvoudigd gezegd heb ik in Excel 2007 een draaitabel (DT) met in de 1e kolom allerlei achternamen van medewerkers onder elkaar. Probleem : als ik wijzigingen aanbreng in de lijst/database met achternamen (actualisering), dan wordt de DT niet bijgewerkt, niet via Vernieuwen, via Alles vernieuwen of via Bijwerken van de indeling. Niets helpt.
VRAAG : waarom wordt de DT niet bijgewerkt na wijziogingen in de lijst/database?

Toelichting : Als ik in de lijst/database de naam van b.v. Jansen vervang door twee nieuwe namen nml Jansen 1 en Jansen 2 of omgekeerd b.v. Pietersen 1 en Pietersen 2 vervang door alleen Pietersen, dan laat de DT (kolom) daarna zowel de nieuwe als de oude achternamen zien, ook na het Vernieuwen (Hulpmidd., Opties, Vernieuwen). Ik moet steeds de oude namen deselecteren om een juiste uitkomst in de DT te krijgen.
In de database komen nergens elders nog de oude achternamen voor (gecheckt).
Merkwaardig is dat wanneer ik van ellende op een nieuw tabblad dan maar een nieuwe DT maak, dat dan alles wel correct is (geen oude achternamen meer in kolom 1). Ra ra.
Vast bedankt voor een mogelijke oplossing.

groet
Henk:confused:
 
Dag Hoornvan

Bedankt voor je reactie. Ga de macro gelijk gebruiken/testen en ga ervan uit dat het goed gaat.
Blijft wel vreemd dat de draaitabel eerst wel en later opeens niet meer bijgewerkt werd na veranderingen in de database.

groet Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan