Vernieuwing PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilcovdg

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2014
Berichten
256
Hallo,

Ik merk tegenwoordig dat mijn PC steeds slechter gaat presteren, nu ga ik de hardware deels vernieuwen. Hier ga ik naar toe:

Moederbord: ASRock 970 EXTREME3 R2.0 AMD 970, SATA600
Processor: AMD FX-8350
Harde schijf: WD green 500 GB
Videokaart: nVidea Geforce 210 Silent

Kast: Naam onbekend.
Voeding momenteel: A Open 300 W

Nu heb ik twee vragen.
1) Welke voeding moet ik nemen? Is de voeding die ik heb voldoende?
2) Op 4launch.nl zijn er twee mogelijkheden van de processor, een tray en een box:
https://www.4launch.nl/shop/product...md-970--sata600/tweakers#p-4-productid-351282
https://www.4launch.nl/shop/product...md-970--sata600/tweakers#p-4-productid-129421
Welke van deze twee is geschikter (ik zoek eigenlijk met meegeleverde ventilator)

Alvast bedankt :)

Groetjes,
Wilco
 
boxed is de versie met bijgeleverde koeler, tray is enkel de processor. (dus je moet dus de boxed versie hebben)

Je voeding is in principe voor dit systeem genoeg. Besef overigens wel dat je hier absoluut niet mee kan gamen door de videokaart.

(vergeet overigens je werkgeheugen niet!)
 
Oké bedankt!

En inderdaad, het werkgeheugen moet er ook nog bij, daar was ik eigenlijk nog niet over uit (zit te denken aan 4x2 GB) Welke raad jij dan aan? (niet als te duur, laag budget)

En ik had ergens anders ook gelezen dat ook de processor een beperkende factor is, volgens mij heb ik daar nu last van. Mijn PC gaat namelijk al haperen als ik zes tabbladen open heb staan (bij Chrome dan, bij internet explorer gaat dat nog sneller)
 
Ik weet niet wat je nu hebt, dus daar kan ik niet over oordelen....

Ik zou overigens voor 2 x 4GB gaan, dat zal voordeliger zijn + je hebt dan makkelijker de mogelijkheid om later je werkgeheugen nog verder uit te breiden.
 
Dus dan komen we uit op dit:
-link-

Nu is mijn vraag, zou ik deze 2x4GB samen kunnen gebruiken met mijn oude 2x2GB?
 
Is je oude geheugen ook DDR3? Zo ja, dan kan het.
 
Helaas, nee dat is DDR2

Dus als ik die drie dingen koop (moederbord, processor en geheugen) zou hij het weer als een speer moeten gaan doen??
Sorry, ik wil graag alles zeker weten haha
 
ik weet niet waar je vandaan moet komen qua hardware, dus ik kan het niet vergelijken voor je. De door jou gekozen hardware is verder prima.
 
Ik kom van een dual core processor af, met interne videokaart (256MB) Die is kapot gegaan, en daarom heb ik de nVidia gekocht, dat was een prikkie :p
En ik zal kijken of het wat wordt, ik zal meer laten horen als het er in zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan