• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende views maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Berichten
64
Hallo,

Ik ben een zeer uitgebreide (in de breedte) exceltabel aan het maken. Afhankelijk van wie deze tabel gebruikt, moeten er bepaalde kolommen al dan niet zichtbaar zijn.
Ik ken het bestaan van 'aangepaste weergaven', maar deze optie is niet mogelijk wanneer je een tabel gebruikt.
Ik dacht te werken met aparte tabbladen en verwijzingen, maar ik heb daar niet zo'n goede ervaring mee. Vanaf je een volledige rij in de brongegevens verwijdert, of teveel gaat sorteren e.d., dan loopt het al eens mis heb ik gemerkt.
Is er een andere optie? Of, als ik toch met verwijzingen werk, waar moet ik absoluut op letten? Is het trouwens ook mogelijk om de opmaak mee te nemen? Ik dacht van niet, klopt dit?

alvast bedankt,
Sandra
 
Nee aparte sheets met allemaal verwijzingen maken is zelden een goede oplossing veel te foutgevoelig

Je kunt ook kijken of je met overzichtsknoppen kan werken. om bepaalde kolommen te verbergen.
https://support.office.com/nl-nl/ar...ht-maken-08ce98c4-0063-4d42-8ac7-8278c49e9aff

Andere optie is om met behulp van VBA de kolommen te tonen en verbergen die je nodig hebt voor een bepaalde view.


tot slot als de aangepaste weergaven zo belangrijk zijn is het dan niet te overwegen om niet met een tabel te werken? wellicht zijn die functies die je verliest makkelijker op te vangen dan een andere manier voor aangepaste weergaven bedenken.

Het zou helpen als je een voorbeeldbestandje plaatst zodat we een idee hebben wat er allemaal moet worden aangepast per weergave.
 
Hallo Roel,

Misschien is inderdaad een knop maken via VBA nog een betere oplossing.
Ik werk al enorm lang en intensief met Excel, heb nog maar net de tabellen ontdekt en ben er helemaal fan van. Er zitten heel lange formules in mijn bestand, waardoor het wel hanteerbaarder wordt wanneer ik met een tabel werk.
Maar ik denk dat ik de VBA kant opga.

Merci
 
Zichtbaarheid kolommen

Zie bijgaand bestand.
Kies een naam uit de vervolglijst in cel B1 en druk dan op de knop.
Bij de verschillende namen worden verschillende kolommen verborgen.
Je kunt het regelen in de macro als je die opent; het is simpel.
Als je daarna de het blad beveiligd met een wachtwoord en opslaat per naam heb je waarschijnlijk wat je wil.
 

Bijlagen

  • Zichtbaarheid kolommen regelen per naam.xlsm
    14,8 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan