• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken - lijst met dubbele namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eses

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
8
Goede dag allemaal,

Ik ben geen deskundige en daarom hoop ik op jullie aanwijzingen.

Ik heb een bestand met gegevens:
Tab Gegevens: ID-nummer, titel, voornaam, voorletters, naam, adres, tel, e-mail en andere gegevens
In andere Tab Adressen: dezelfde gegevens maar samen gevoegd om bijv. een factuur kunnen opmaken met de titel De heer A.B. Janssen met bijhorende adres.

In Tab Factuur zoek ik een naam met een functie vert.zoeken en dat werkt goed zolang de naam 1 x in mijn Tab Gegevens voorkomt.
Aan de hand van ID-nummer dacht ik kunnen vast te stellen dat dezelfde naam meerdere keren voorkomt.
Bij functie vert.zoeken kan ik geen ID-nummer (als eerste kolom in mijn gegevens tab) niet selecteren anders krijg ik een fout melding #N/B

Als dezelfde naam met een ander adres in mijn Tab Gegevens voorkomt krijg ik niet te zien, dan bij koperen van formule krijg ik allen dezelfde naam te zien.
Ik zal graag willen in een ander Tab een overzicht krijgen met dezelfde namen met bijhorende adres en ID-nummer zodat de juiste persoon voor mijn factuur kan kiezen.
Ik hoop dat ik duidelijk heb uitgelegd.
Kan iemand mij helpen hoe een lijst te maken met dezelfde namen en andere adressen.
Alvast bedankt
Hartelijke groeten

eses
 
Laat eens zien wat je zelf al gemaakt hebt, en toon in je excel bestand wat je wil bereiken, er zullen meer forum leden reageren en meerdere oplossingen voorstellen als ze weten wat je wil, nu moeten we er maar naar gokken zonder je vraag gezien te hebben.
 
JeanPaul28, Bedankt voor je bericht. Ik wil zien dat twee dezelfde namen voorkomen in mijn gegevensoverzicht. Hierbij mijn bestand. Vriendelijke groet,
eses
 

Bijlagen

  • Test-helpmij.xlsx
    72,5 KB · Weergaven: 48
Hallo,

Misschien met een draaitabelletje?

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • Test-helpmij.xlsx
    65,4 KB · Weergaven: 56
Kan deze oplossing je bekoren
 

Bijlagen

  • Kopie van Test-helpmij(jp).xlsx
    58,9 KB · Weergaven: 83
Hallo Peter59 en JeanPaul28
Hartelijk dank voor jullie oplossingen. Beiden werken waarvoor hartelijk dank.

Aan JeanPaul28 heb ik een vraag. Je hebt een matrixformule toegepast en dat werkt geweldig.
Maar ik wil ook begrepen (ik ben maar een beginner niet zo thuis wel nieuwsgierig).
In jouw voorbeeld kan ik zoeken op naam of klantnummer . Eerst dacht ik dat je een macro hebt toegepast,
maar die kan ik niet vinden. Hoe werkt het?
Sorry als ik een dom vraag heb gesteld maar ik wil niet alleen oplossing kopiëren maar ook begrijpen.

Alvast bedankt voor de uitleg.
Met vriendelijke groet,
eses
 
Beste eses
In bijlage kan je ontleden waar het verborgen zit in de formule, een extra als formule die kijkt of er op naam of nummer gezocht moet worden, cel E4 is dan ook onzichtbaar door het zelfde kleur van lettertype te gebruiken als de achtergrond van cel E4.
 

Bijlagen

  • Kopie van Test-helpmij(jpU).xlsx
    59,3 KB · Weergaven: 59
Beste JeanPaul28

Hartelijk dank voor je uitleg. Het werkt geweldig.
Nu kan ik verder. Ongetwijfeld zal ik nog tegen andere problemen aanlopen.
Zo leer je altijd wat. :D

Met vriendelijke groeten.
eses
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan