• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken met 2 criteria?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kruzeman

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Berichten
8
Hey Peeps,

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een excelsheet met daarin 2 tabs.

Tab 1 bevat de informatie waar ik een waarde achter wil zetten die opgezocht wordt in tab 2 aan de hand van 2 criteria.

Tab 1

kolom F kolom I kolom L
ABSO CITI uitkomst
ABSO CI uitkomst


Tab 2
Kolom A kolom B kolom C
ABSO CITI 8%
ABSO CI 10%

Ik wil dus dat die de percentages van kolom C tab2 in kolom L zet. Geen sum ofzo, alleen de waarde die er al staat.
Met andere woorden tab 1 is een geexporteerde lijst van duizenden regels. En tab 2 zijn alleen alle mogelijke uitkomsten. En ik wil de lijst vullen met de percentages.

Alvast onwijs bedankt!

gr Kruz
 
Upload eens een voorbeeld bestand.

Staat de informatie in Kolom L cel xx ook op de juiste manier omschreven op tabblad 2?
Dus ook met de correcte celeigenschappen (denk aan tabblad 1 tekst, tabblad 2 getal, dit gaat een fout opleveren)

Code:
 = vlookup(L2;Tabblad 2!$A$1:$C$1;[B][COLOR="red"]2[/COLOR][/B])

2 geeft aan vanuit welke kolom de waarde moet overgenomen worden (2 = kolom)

Correct me if I'm wrong:

Je wilt vanuit tabblad 2, waarin alleen de % staan, je tabblad 2 vullen?
 
Laatst bewerkt:
De velden en informatie in tab 1 en 2 zijn exact hetzelfde. Dus dat zal geen problemen opleveren. Ik wil juist tab 1 kolom L vullen met de percentages in tab 2. De zoekcriteria zijn dus die tab 1 kolom F en I.

Om ff de formule in nederlands te schrijven.

= Zoek tab 1 kolom F in tab 2 kolom A en zoek tab 1 kolom I in tab 2 kolom B en geef weer als beide citerium voldoen tab 2 kolom C
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2.xls
    20 KB · Weergaven: 37
Er van uitgaande dat de te zoeken waarde op blad 2 slechts 1 keer voorkomt, hierbij een oplossing.
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld 2.xls
    26 KB · Weergaven: 50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan