• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert. zoeken met steeds andere gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerdineke

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Berichten
14
Hallo,

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou voor mij wel heel handig zijn.
voor school maak ik momenteel voor collega's een cijferregistratiesysteem in excel (zie voorbeeld). De eerste toets heb ik al gedaan. Het boek bestaat uit 15 toetsen keer 3 jaar, dus dat betekent dat ik 45 werkbladen moet maken. Pffff......
daarom mijn vraag: is het mogelijk om 1 werkblad te maken. De toets bestaat uit twee delen. Voor deel A kunnen ze in totaal 7 punten halen. Voor deel B&C in totaal 3 punten. Maar nu bestaat deel A de ene keer uit 15 vragen, dan uit 20, dan uit 22, etc......Kan dit op 1 werkblad berekend worden en zo ja hoe? en zo nee, wens me sterkte :)

Groetjes,
Gerdineke
 

Bijlagen

  • Kopie van geschiedenis.xls
    19 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Privacy!!

Gerdineke,

Ik vind het niet zo netjes dat je een bijlage op het forum plaatst met (naar ik aanneem) echt bestaande leerlingennamen. Dat druist in tegen de voorschriften van privacy.
Ik raad je dan ook aan om dit voorbeeld te vervangen door eentje met gefingeerde namen of de namen te vervangen door getallen of zo.

:(
 
Hier een klein voorbeeldje met 2 vragen.
De gele rijen laat ik even via random getallen produceren tot max aantal vragen.
Dit om te kijken hoe alles gaat.
In werkelijk bestand kan deze formule dus verwijderd worden.
 

Bijlagen

  • geschiedenis_1.xls
    31,5 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou voor mij wel heel handig zijn.
voor school maak ik momenteel voor collega's een cijferregistratiesysteem in excel (zie voorbeeld). De eerste toets heb ik al gedaan. Het boek bestaat uit 15 toetsen keer 3 jaar, dus dat betekent dat ik 45 werkbladen moet maken. Pffff......
daarom mijn vraag: is het mogelijk om 1 werkblad te maken. De toets bestaat uit twee delen. Voor deel A kunnen ze in totaal 7 punten halen. Voor deel B&C in totaal 3 punten. Maar nu bestaat deel A de ene keer uit 15 vragen, dan uit 20, dan uit 22, etc......Kan dit op 1 werkblad berekend worden en zo ja hoe? en zo nee, wens me sterkte :)

Groetjes,
Gerdineke
 

Bijlagen

  • Kopie van geschiedenis.xls
    19 KB · Weergaven: 40
Wow, dit werkt echt goed.

Als ik het goed begrijp is dit dus helemaal niet met vert. zoeken oid, maar wordt er gewoon een som gemaakt:
Het max. aantal punten : gedeeld door het max. aan vragen keer de score.
Of heb ik het nu mis.

Wat betreft de lln-namen. Is helemaal waar, maar ik weet nu niet meer, hoe ik de bijlage moet wijzigen :)

Groetjes,
Gerdineke
 
Nooit geweten dan excel zo simpel kon zijn. Kzat dus gewoon veel te moeilijk te denken.

Bedankt voor de support.
 
Dan mag je deze en je vorige vraag(dd 29mei) nog even op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan