• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. Zoeken N/B

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerdineke

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Berichten
14
Hoihoi,

Ik maak best vaak gebruik van Excel, maar heb nu iets (wat vast heel eenvoudig is), waar ik niet uitkom.
Na wat struinen op internet, dacht ik het te snappen, maar ik krijg steeds een N/B-melding.
Kan iemand mij helpen?

Groet,
Gerdineke
 

Bijlagen

  • prob1.xls
    15 KB · Weergaven: 31
Je had niet alle vereiste argumenten ingevuld bij de functie. Ik raad je aan de helpfunctie in excel eens te raadplegen.

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • prob1(1).xls
    16 KB · Weergaven: 31
Ik zou er nog een =ALS voorzetten, dan blijft de cel leeg als er in D5 niets is ingevuld.

Code:
=ALS(D5="";"";VERT.ZOEKEN(D5;A[COLOR="red"]$[/COLOR]24:B[COLOR="red"]$[/COLOR]38;2;0))
En je moet de rijnummer van de tabelmatrix nog wel absoluut maken, anders loopt het met 1 op als je het doorvoert.
Zie de rode dollartekens.
 
Bedankt

Bedankt voor de reacties.
Ik kan weer verder. Ik snap het nog niet helemaal, hoe het precies in zijn werk gaat, maar ik hoop dat dat wel komt al doende, zeg maar.:rolleyes:

Groetjes,
Gerdineke
 
Bedankt voor de reacties.
Ik kan weer verder. Ik snap het nog niet helemaal, hoe het precies in zijn werk gaat, maar ik hoop dat dat wel komt al doende, zeg maar.:rolleyes:

Groetjes,
Gerdineke

Wellicht dat je wat aan deze uitleg heeft:

Je schreef =VERT.ZOEKEN(D5;;A24:B38)

- Wat je wilt zoeken (D5).
- Waar je wilt zoeken (A24:B38).

Doordat je de formule naar beneden wilt slepen voor de overige cellen kan je beter $-tekens plaatsen voor zowel de rijen als de kolommen zodat deze niet veranderen als de cellen worden versleept. ($A$24:$B$38). Dus ook als sleep je de formule naar de cellen er onder, het bereik waarin de waarde moet worden gezocht zal niet veranderen.

- In Welke kolom staat het gewenste informatie. (2)
- Een waarde dat in de buurt ligt van de gezochte waarde. (Onwaar).

Dit laatste is onwaar omdat we exacte informatie willen hebben en niet wat in de buurt ligt van het gezochte.

Dus al met al wordt de formule dan:
Code:
=VERT.ZOEKEN(D5;$A$24:$B$38;2;ONWAAR)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Gerdineke,

Ik neem aan dat na de uitleg van Roncancio jouw vraag is opgelost. Zet hem dan ook nog even op 'opgelost' aub.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan