• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken, geen waarde , alsnog word er 0 weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

comisa1982

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2016
Berichten
12
Goedemorgen,

Middels vertikaal zoeken, in staat om gegevens van het eerste tabblad , automatisch door te verwijzen naar ander tabblad.

Zo heb ik in het eerste tabblad bijvoorbeeld:

a 32
b 68
c 0
d

In het tweede tabblad word door formule vertikaal zoeken dan idd ook 32 en 68 en 0 weergegeven als percentages. Dat heb ik zo gedefinieerd als celeigenschap.
Echter zou dan op dit tweede tabblad dan ook graag willen zien dat er bij D geen waarde staat. Maar daar word nu ook 0% weergegeven, wat kan leiden tot verkeerde interpretatie.


Kan iemand mij aangeven hoe ik dat kan verhelpen?
 
Laatst bewerkt:
Deze misschien:
Code:
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(B6;J:K;2;0)=0;"";VERT.ZOEKEN(B6;J:K;2;0));"")
 
Het lijkt mij het handigste om die d uit de tabel te halen OF een spatie als waarde in te vullen.
Als dat niet kan, dan kom ik op de volgende matrixformule (die moet je bevestigen met Ctrl+Shift+Enter, niet alleen Enter):
Code:
=ALS.FOUT(--VERT.ZOEKEN(A1;Blad1!$A$1:$B$4&"";2;0);"")
 
Het kan ook met een gewone formule:
Code:
=ALS.FOUT(--INDEX(Blad1!$B$1:$B$4&"";VERGELIJKEN(A1;Blad1!$A$1:$A$4;0));"")
 
beste cobbe/marcel.


Krijg het nog niet helemaal goed, foutmelding.

De huidige formule is als zodanig.


Code:
=VERT.ZOEKEN(L11;'mutaties 2016'!A:R;18;ONWAAR)
 
Test deze dan eens:
Code:
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(L11;'mutaties 2016'!A:A;2;0)=0;"";VERT.ZOEKEN(L11;'mutaties 2016'!A:A;2;0));"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan