Verversen datasheet na verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

baszer

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
96
Ik heb een datasheet, wanneer je op een waarde klikt in de tabel komt er een nieuw formulier waar je de waarde kunt aanpassen/verwijderen. Wanneer ik op delete klik sluit het formulier. Helaas moet ik nu nog het formulier met de hand verversen. Is het ook mogelijk om macro te maken dat net voor het sluiten van het formulier de datasheet wordt ververst?

ik heb dit geprobeerd:

<UserInterfaceMacro For="Delete Chip" Event="OnClick">
<Statements>
<Action Name="RunMenuCommand"><Argument Name="Command">DeleteRecord</Argument></Action><Action Name="RunMenuCommand"><Argument Name="Command">Refresh</Argument></Action><Action Name="CloseWindow"><Argument Name="ObjectType">Form</Argument><Argument Name="ObjectName">frmChipsEditDelete</Argument></Action>
</Statements>
</UserInterfaceMacro>

Helaas werkt dit niet, iemand een idee?
 
Met 'datasheet' bedoel je hoop ik een formulier. De vraag is natuurlijk: waarom de data niet gelijk in het formulier bewerkt? Lijkt mij een stuk handiger. Maar goed. Een formulier opent met een bepaalde recordset, en als je middels een ander formulier iets aan dezelfde recordset verandert, dan weet dat eerste formulier dat niet. Dat kijkt al naar een 'afdruk' van de tabel. Je zal vast een macro kunnen maken die het eerste formulier ververst, maar daar begin ik (helaas voor jou) niet aan. Ik loop met een grote boog om macro's heen, niks voor mij. Mocht je een VBA oplossing willen, dan is dat uiteraard geen enkel probleem. Maar er zijn nog wel een paar macro-masochisten op het forum, dus wellicht krijg je daar nog wat van :).
 
Dan is de Access cursus in de Handleidingen sectie een goed startpunt :).
Of, als je snel een oplossing wilt, post de db. Want ik vermoed dat het een paar minuten werk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan