• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vervolgvraag->bestand delen in aparte bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arierood

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
72
Met veel hulp van dit forum, vooral het warmebakkertje, is bijgaand bestand tot stand gekomen. Mijn vraag is of het eventueel ook mogelijk is om van bijgaand bestand twee aparte bestanden te maken?
Er zijn in ieder geval vier collega's die gebruik moeten kunnen maken van het bestand (om een servicebon aan te maken en op te slaan). Het mooiste zou zijn als de nieuwe servicebon als apart bestand door de vier collega's kan worden geopend en gebruikt en worden weggeschreven naar het bonnenoverzicht. Dus als er navraag wordt gedaan over een melding dat dan het bonnenoverzicht separaat kan worden geraadpleegd.
Ik heb overwogen om de werkmap te delen, maar krijg dan een probleem met de beveiliging (1004).
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is:eek: Gr. Arie
Bekijk bijlage SERVICEBONNEN.xls
 
Hier een mogelijkheid. Plaats Bestand Overzicht in D:\ (of pas de macro dienaangaande aan)
PS zet je je vorige vraag nog even op opgelost dan
 

Bijlagen

  • SERVICEBONNEN.xls
    69,5 KB · Weergaven: 16
  • Overzicht.xls
    27 KB · Weergaven: 16
Rudi,
Toch nog een vraagje op de valreep. Het werkt op zich prima, maar als een bon niet helemaal is ingevuld, en er dus een cel openblijft, wordt bij een volgende servicebon die verwerkt wordt die lege cel alsnog opgevuld. Nu is het natuurlijk de bedoeling dat alles wordt ingevuld, maar ik kan me voorstellen, dat dit soms wordt vergeten. Is hier nog een truuk voor te verzinnen?? Weer bedankt voor de aandacht. Gr. Arie
 
Laatst bewerkt:
Code:
With wsFrom
            wsTo.[bonnenoverzicht!B65536].End(xlUp).Offset(1) = .[H4].Value
            .[D4:D12].Copy
            wsTo.[bonnenoverzicht!B65536].End(xlUp).Offset(, 2).PasteSpecial xlValues, , , True
            .[D18:D20].Copy
            wsTo.[bonnenoverzicht!B65536].End(xlUp).Offset(, 12).PasteSpecial xlValues, , , True
        End With
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan