Verwijderen van een bepaalde tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
445
Hallo,

Wie kan mij helpen met een klein iet6s. Heb gezocht maar kon de code niet vinden.
Betreft Access 2007-2010

Heb een doorlopend formulier met naast elkaar 12 tekstvakken, genaamd tekskstvak1 t/m tekstvak12
Op welke manier kan ik met code van vba een bepaalde tekstvak deleten
 
Wat bedoel je daarmee? De inhoud, of het tekstvak zelf?
 
Hallo,

Nee de inhoud zou ik wel weten nee het gaat er om dat het tekstvak geheel wordt verwijderd, doordat het een doorlopend formulier is krijg ik er op deze wijze geen ruimte tussen, als de hele rij tekstvakken zijn verwijderd gaat de rest weer omhoog
 
Dat gaat niet. Overigens zou ik eerder naar de layout van het doorlopende formulier kijken, want de bedoeling is toch dat je dat zo laag mogelijk houdt.
Een tekstvak kun je nog wel met VBA verwijderen, maar dan moet je dat formulier in Design modus openen, aanpassen, opslaan en weer openen in Gegevensmodus. Mij ontgaat de zin ervan...
 
De zin ervan is als volgt.

Ik heb het verkeerd uitgelegd. Het is een enkelvoudig formulier met maar 1 record die 15 x12 tekstvakken heeft
dus er staan op het formulier 15 tekstvakken naast elkaar en dat 15 keer.
Vervolgens moet er 1 rij verwijderd worden.
Ik heb twaalf textvakken op een rij staan dus tekstvak1 - tekstvak2 enz. tot 12
dan de volgende rij eronder enz. tot 15 rijen
Vervolgens moet bijvoorbeeld rij 8 eruit. Dit is op zich geen probleem want ik haal de inhoud eruit en zet de tekstvakken op invisible van die rij.
maar dit houdt wel in dat de ruimte blijft ingenomen worden door die rij zodat ik een gat krijg tussen twee rijen. Dus ik haal rij 6 eruit en zet die uiteindelijk op invisible maar tussen rij5 en rij 7 blijft er ruimte ontstaan.
Als ik het formulier op doorlopend zet uiteraard hetzelfde.
Het is zon uitgebreid programma met verwijzingen dat ik. deze helaas niet zodanig kan strippen dat ik hem kan meesturen. Mocht het toch erg onduidelijk zijn moet ik maar iets maken als voorbeeld en dan meesturen, hopelijk ben ik nu wat duidelijker geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan